Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2006, 16:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
det med lyden , jeg mente at første gang jeg så den kunne den gå i normal tomgang , der til holeby ku den ikke , dårligere tomgang på en ellers seriøst tunet maskine (hvad mit indtryk har været af den grønne) indikere som regel mere effekt/tuning (møske lavere komp/andre knaster for at hæve omdrejningerne)

men ved godt at man ikke kan konkludere at anden lyd er = mere powah :gnaek:

håber det gav lidt mening i det jeg sagde

MVH Luske


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2006, 12:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
jeg ved hvad du mener..tomgangen bliver ofret for at hente noget i den anden ende.

kan også høres på nogle originalbiler..

en 106 1,3rally går ikke skidegodt i tomgang men arbejder over 6000

en 106 1,4i går meget bedre i tomgang og vil mere mellem 5000 og 6000 end over 6000

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2007, 07:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
så kom der da lidt rigtige tal på bordet på holeby den 31-3-07 , selvsamme gut som sidste år fortalte at den grønne havde 800hk ved 3bar fortalte at den nu havde 100hk mere i år så nu havde den 750 hk ved 2,3bar :roll: gad vide hvor han havde fået de andre tal fra sidste år (jeg mener man bør vel have lidt facts på plads inden man råber det ud i en størrer menneskemængde)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2007, 14:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja det er jo lige det. men michael og Co skal lidt længere for at når den her http://www.youtube.com/watch?v=R3aKb92UCZo den er jo så også bygget af troldmanden him self. nok måske den rigtige theodor fælgen.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2007, 16:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Så er spørgsmålet så hvor mange hk der vil måles på disse to motorer hvis de blev målt på samme måde, altså begge biler på felt, eller begge motorer i bænk.

Måling i bænk favoriserer jo i den grad en aaalt for stor turbo....og dermed giver den en effekt du aldrigt ville kunne realisere på vejen.

Se engang hvor længe motoren er om at løbe op i omdrejninger på bænken. Den render _noget_ hurtigere op i rpm i virkeligheden.

Så om den ene er hurtigere end den anden er temmeligt svært at sige noget om, ud over gætværk, dertil kommer at den ene motor er målt til flere hk end den anden, men under meget forskellige vilkår.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2007, 18:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
HenrikGM skrev:
Så er spørgsmålet så hvor mange hk der vil måles på disse to motorer hvis de blev målt på samme måde, altså begge biler på felt, eller begge motorer i bænk.

Måling i bænk favoriserer jo i den grad en aaalt for stor turbo....og dermed giver den en effekt du aldrigt ville kunne realisere på vejen.

Se engang hvor længe motoren er om at løbe op i omdrejninger på bænken. Den render _noget_ hurtigere op i rpm i virkeligheden.

Så om den ene er hurtigere end den anden er temmeligt svært at sige noget om, ud over gætværk, dertil kommer at den ene motor er målt til flere hk end den anden, men under meget forskellige vilkår.


man kunne jo vælge at lade være med at tvivle på alle tal der kommer op. men ok. hvis jeg ikke husker forkert så kørte den blå WRC escort som motoren tilhøre en 10,2 tid til DHB i 05 med ca 100hk mindre. og det med en indsugning der eksploderede pga en backfire inden 402M så den trillede over de sidste meter. så der er jo nok noget om snakken.

men der er heller ingen tvivl om at den motor fra norge er fyldt med mange lækre og dyre dele. (har spec liste et eller andet sted) hvor den grønne har nogle mere jordnære dele monteret..

men lige meget hvad er alle 3 biler nogle fine varianter af det de er..

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team