Tuning af 2.5 porsche motor...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Tuning af 2.5 porsche motor...

#1 Indlæg af LionTamer »

Hey gutter...
jeg skal til at tune min porsche 944 med en 2.5 4 cyl motor... den er med otte ventiler. jeg har overvejet tryk, men har besluttet mig for at tune den til en vild suge motor.

jeg har overvejet følgende: 48mm spjældhuse, bearbejdet top, større ventiler, planet top, og en skarp knast... men hvor skarp?
der er nu komplet 2,5 tommer udstødning på med banan osv..

hvilket motorstyring vil i anbefale til projektet? jeg kan selv montere ledningsnet osv, men kan bestemt ikke selv finde ud af at programmere det...

kom gerne med andre forslag til ombygningen... bremserne er i forvejen bygget om til store skiver fra en 911. gearkassen regner jeg med at kan holde til den større effekt... og koblingen er fra autobremsen og forstærket...

den har lige nu omkring 170 hk.. er 250 hk et urealistisk mål?
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#2 Indlæg af Wankel »

Få afvejet og balanceret ALT som sidder fast på krumtappen.

NA tuning er ikke nemt, specielt ikke når vi snakker udstødning, der er utallige kombinationer med hver sin effekt på hk og moment.

Er der ikke et internationalt porsche forum som kan hjælpe lidt ?
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Hvad med at kaste en S-motor i? 190 hypser... og så tage den derfra. Den er 16V - men er ikke-S'eren kun en 8V? Troede jeg egentligt ikke, men hvis du siger det, så... 8 ventiler mere er i hvert fald et godt sted at starte hvis du vil have den effekt på bare nogenlunde civiliseret vis.

Mine forældre har haft en 944S en gang - gik sgisme godt - totalt turbineagtig motorlyd.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

hmm, kan huske at jeg er faldet over et porche forum der virkede ret seriøst, men sidder/ ligger selvfølgelig ikke ved den maskine lige nu...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#5 Indlæg af LionTamer »

Måske skal der hellere smides kompressor på dyret? sammen med de andre ting jeg nævnte?

men hvilken kompressor skal jeg vælge til den? og vil det ikk være en god idé med oliekøler også så?

har ladet mig fortælle at den i forvejen kører med smedet stempler.. så jeg skal bare have skåret mig en tykkere toppakning på vores vandskærer på arbejdet... hehe...
Besvar