Hey
Jeg har en Corolla AE101 hvoraf der er monteret turbo på,
med nogenlunde samme opskrift som den Rene har lavet
på www.turbomotor.dk
4-AFE Motor
1,6
KN filter
Ningbo Kulfiber potte
Turbo Manifold
CT20 Sneglehus
Entech BOV
MF2 Mapfueler
4 ekstra dyser monteret på indsugning
Div. rør
Stor JDM Intercooler
og en Fuel cut defencer
Har dog stadig en masse der skal ordnes, bilen køre med 0,4 i ladetryk
men begynder først at lade efter 4000 omd. kan det virkelig passe ?
Skal siges at jeg har en meget stor intercooler på og std. udstødning,
vil det virkelig hjælpe at skifte udstødning til 2½ tommer og en mindre
intercooler ??
På forehånd tak
PS: Der er std. stempler og std. kompression
Tuning af AE101 ?!
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er mest størrelsen på turboen der bestemmer hvornår trykket kommer.
Ic en har mest indflydelse på turbolagget.
En større udstødning kan hjælpe lidt da trykfaldet bliver større over turbinen, og dermed bliver den mere effektiv.
En ordentlig styring af motoren kan også hjælpe meget.
Men det er turboen der bestemmer det meste.
MVH
Morten
Ic en har mest indflydelse på turbolagget.
En større udstødning kan hjælpe lidt da trykfaldet bliver større over turbinen, og dermed bliver den mere effektiv.
En ordentlig styring af motoren kan også hjælpe meget.
Men det er turboen der bestemmer det meste.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Det ville give gevaldigt hvis du bare kommer op i 2,5".
Men som sagt, størrelsen på turboen er alfa, og motorvolumen er omega.
Min 2,0'er kan lade fuld tryk (0,8 ) ved knap 2500 hvis den får lov at sejtrække lidt.
Men som sagt, størrelsen på turboen er alfa, og motorvolumen er omega.
Min 2,0'er kan lade fuld tryk (0,8 ) ved knap 2500 hvis den får lov at sejtrække lidt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis vi ser bort fra at den sidder mindre optimalt, dvs. med stor afstand til den ordinære køler.
Så ser det ud til at du har valgt størrelse ud fra reglen.
stor større bedst.
Men det er ikke kølerens skyld at du først får max tryk ved 4000 omdrejninger.
Det er stadig turboens skyld, og lidt udstødningen.
Egentlig burde du være glad for at systemet ikke laver tryk hurtigere.
For de mods du har på styresystemet, kan med næsten stats garenti.
Ikke opfylde kravet mere tryk ved lavere omdrejninger, uden at tændings banke, eller bukke plejlstænger, eller lave huller i stemplerne.
Vælg selv
MVH
Morten
Så ser det ud til at du har valgt størrelse ud fra reglen.
stor større bedst.
Men det er ikke kølerens skyld at du først får max tryk ved 4000 omdrejninger.
Det er stadig turboens skyld, og lidt udstødningen.
Egentlig burde du være glad for at systemet ikke laver tryk hurtigere.
For de mods du har på styresystemet, kan med næsten stats garenti.
Ikke opfylde kravet mere tryk ved lavere omdrejninger, uden at tændings banke, eller bukke plejlstænger, eller lave huller i stemplerne.
Vælg selv
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt: