Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 20:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
klyfax skrev:
3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...


TAK!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Nej hov, der blev jeg på det stærkeste misforstået. Det jeg mente, var at da folk begyndte at tale som om MS, hvilket, hvis man finder det til 2000 kr, er 10 gange dyrere end en FCD. Så går ideen af lavbudget ligesom, for så kan man lige så godt gå hele vejen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Derfor er 3500kr stadige godt givet ud for 30-40 procent...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 21:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Bevares - helt bestemt

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2007, 23:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
klyfax skrev:
3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...


Jeg kan kun sige, det er blevet billigt at tune bil.
Jeg ved af erfaring, det koster ca. 1000kr per hk, dog lidt mindre, når man tryklader, da man til tider får lidt "gratis" effekt.
Snakker vi 20-30 procent effektforøgelse på en født trykladet motor, kan det dog gøres noget billigere.

Bemmer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2007, 16:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
1000 kr per HK gælder dagsdato kun hvis du er over 30-50% tun på sug og over 150% på tryk... Før det kan det faktisk gøres ganske billigt, hvis bare man gider at sætte sig ind i tingene i stedet for at vælge det første og det bedste...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2007, 18:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.

Det er ca 65 kr pr hestekræft.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2007, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Runesm skrev:
Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.

Det er ca 65 kr pr hestekræft.


Jubii en billig tuning :roll:

Og min kommer til at koste ca. 1000 kr pr. hest.

Men så behøver jeg tilgændgæld ikke at være nervøs overfor at bruge alle heste, som jeg vil, og i det tidsrum jeg vil.
Hvis jeg havde været meget m hurtig med en stor turbo, og pengepung.
Kunne jeg have pralet af 20 kr pr hest. men hvor længe havde det kunne holde :?: :?:

Som jeg læser det er der nogen der glemmer transmission-undervogn, og bremser i dette regnstykke.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2007, 23:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Min er standard monteret med samme undervogn som de første udgaver af t8'erne (8v turbo), samme motor som der ligger i min. Udover det har jeg så sat 4 en kende hårdere dæmpere i, lidt powerflex hist og her, hvor jeg synes at den har givet sig for meget, og nogle hårdere fjedre -40mm.

Bremserne er samme som 99t8 og de første 900 t8'ere, styretøjet med. Rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke bilen halter nogensteder, og nu det er vinter kører jeg ikke på "højt" tryk, som er 0,8 bar, pt laver jeg nok kun 150 hk i motoren, altså kun 5 mere end en original turbomotor.

Og hvis ikke det var fordi jeg var for dum at sætte brugte turbostempler i og brugte plejllejer på min originalkrumtap, så kunne den fint holde i længden også, det er samme bund som der sidder på 16v'erne som yder 175hk ab fabrik.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team