Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Mht. motorstyrring/chiptuning.
Nu hvor det er et lav budget projekt du har gang i, ville jeg nok ikke vælge chiptuning.
Det der OFTE sker når du laver det selv, og det ikke skal koste meget, er at man hele tiden laver lidt om, ny intercooler, anden udstødning, andet manifold Osv.. man optimer hele tiden lidt hen af vejen, og så er det for dyrt at få indstillet din orginal ECU hver anden uge....
Man kommer et godt stykke med en WB sonde og MF2. man får også lidt erfaring da det er så Basic at næsten alle kan følge med.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
jeg har også tænkt tanken med at det måske ikke er smart med chipning af original ECU da jeg næsten helt sikkert kommer til at ændre en del på setup'et hen af vejen. istedet kunne jeg så bruge et mf2 system som du skriver, men så er problemet bare hvad gør jeg med tænding? den er styret af ecu'en så den skal næsten chippes hvis jeg ikke skal bruge MS.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

jeg har fået en ide med hensyn til tændingen. positionsføleren sidder ude foran og måler på et stort hjul med takker på. burde man så ikke bare kunne lave et beslag til føleren så den kan justeres frem og tilbage og således ændre tændingstidspunktet? godt nok rykker man også indsprøjtningstidspunktet, men det betyder vel ikke det store.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Nu skal du ikke tage det her personligt, men hvorfor i ALVERDEN spørger du om det vil virke når du bliver ved at argumentere og allerede på forhånd har tænkt dig at montere lortet?

køb noget ordentligt, møg det på, nej det er IKKE billigt, nej det er IKKE gratis at tune, JA det er "dyrt" at få nogen der har tilegnet sig viden til at mappe på dit projekt. DET kommer sig af at de kan, de har købt dyrt grej til at mappe med, samt at de har brugt LAAAANNNG tid på at læse om hvordan, prøvet teori i praksis og al den viden køber du for SØLLE 4000 - 6000 kr.

Tro mig når jeg siger at det er LANGT dyere at prøve og fejle selv end bare at købe deres viden!

med Væmmelig hilsen Lasse

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

rolig nu, prøver bare at trække på andres erfaringer inden jeg smækker lortet på. jeg synes sku at 5000 er dyrt og derfor gør jeg det ikke. men hvis det er prisen de vil have så er det da fair nok. jeg betaler bare ikke for det. så vil jeg hellere fuske mig frem med noget der måske aldrig kommer til og virke. hellere det end og opgive og fare ud betale for at få andre til at lave det hele, det er muligvis ikke den optimale eller billigste løsning i længden, men sådan blir det, hellere fejle end ikke og prøve.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time