spørgsmål ang lastbils turbo.
Redaktør: Moderatorer
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
spørgsmål ang lastbils turbo.
hej, ny bruger her med et spørgsmål. jeg går og drømmer lidt om et lavbudget turbo projekt til min bmw. og er i den forbindelse faldet over en dieselturbo (se link)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18088
spørgsmålet lyder så kan denne turbo bruges til noget på en m20 2,0 eller en m20 2,5?
på typepladen står der en masse ting. Bla.
volvo garrett
p/n 11033835
s/n dc00108at04e10
a/r 50
40016694
jeg har søgt lidt rundt og fundet ud af den kommer fra en volvo lastbil enten med en motor kaldet td73k eller en td63. fandt jeg her
http://www.gikturbo.se/bytesturbo-tunga ... strSearch=
nogen der ved noget? kan den bruges eller skal jeg finde noget andet?
målet med projektet er mellem 0,5 og 1 bar.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18088
spørgsmålet lyder så kan denne turbo bruges til noget på en m20 2,0 eller en m20 2,5?
på typepladen står der en masse ting. Bla.
volvo garrett
p/n 11033835
s/n dc00108at04e10
a/r 50
40016694
jeg har søgt lidt rundt og fundet ud af den kommer fra en volvo lastbil enten med en motor kaldet td73k eller en td63. fandt jeg her
http://www.gikturbo.se/bytesturbo-tunga ... strSearch=
nogen der ved noget? kan den bruges eller skal jeg finde noget andet?
målet med projektet er mellem 0,5 og 1 bar.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Det var noget en klog mand fortalte mig her inde.
Det skal faktisk bare være en turbo med stort varmehus/udstødningshus. Hvis der ikke er den store modstand i udstødnings så er der mindre varme og bedre flow ved dine stempler. Dette giver bedre køling hen over dine stempler. Så hvis man køre med et lavt tryk (0.6 bar max) så kan man faktisk køre på standard stempler.
Nej der er nemlig ikke meget ved at have turbo på hvis den først kommer ved 5500 rpm, og det er det jeg er bange for.
Det skal faktisk bare være en turbo med stort varmehus/udstødningshus. Hvis der ikke er den store modstand i udstødnings så er der mindre varme og bedre flow ved dine stempler. Dette giver bedre køling hen over dine stempler. Så hvis man køre med et lavt tryk (0.6 bar max) så kan man faktisk køre på standard stempler.
Nej der er nemlig ikke meget ved at have turbo på hvis den først kommer ved 5500 rpm, og det er det jeg er bange for.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- zoolander
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
- Geografisk sted: midt jylland
hvad er et billigt turbo projekt, du får ikk meget til 20k, hvis det er dine tanker.
den er noget stor, køb da en t3 de er billige og passer til en sådan motor,
har selv kørt med en på min e30
den er noget stor, køb da en t3 de er billige og passer til en sådan motor,
har selv kørt med en på min e30
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
20k?
havde forstillet mig jeg kunne nå rimelig langt for en del mindre. manifold får jeg lavet gratis. alt hvad der hedder rør til trykside og udstødning koster mig heller ikke noget. havde tænkt noget i stil med en halv bar på standard motor. så skal der bruges lidt dadler til blowoff, wastegate en chipning og lignende. så er jeg da rimelig langt.
men hvis denne turbo er totalt uanvendelig til min motor skal jeg jo nok til lommerne. lyder det ikke fornuftigt nok eller er der noget jeg har totalt overset eller misforstået?
men hvis denne turbo er totalt uanvendelig til min motor skal jeg jo nok til lommerne. lyder det ikke fornuftigt nok eller er der noget jeg har totalt overset eller misforstået?