Jesper H skrev:
Lidt OT: ae86, er det dig der har den blå ae86 med DTA styring, dobbelt tændspole osv.?
nu ved jeg hvem du mener, jeg har lige set lidt af hans profil på bilgalleri.dk - >
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=81629 han kalder sig "Daniel N" er 26 år og fra Fyn (userID=82474)
det var dog ufatteligt som opbygningen af hans ligner min brors og mit projekt (da det i virkeligheden er hans navn på registreringsatesten er det vel hans bil og jeg er hvis ret skal være ret snarest det man kan kalde hans hoved sponsor, (det er åbenbart det man har en storbror til

))
begge biler er Toyota corolla (AE86)
RWD setup og spær standard
begge med den forstærkedet 4ag motor og oilsquirters
Han har dog "min" gearkasse på, eller sådanne et setup jeg leder efter
begge biler er blå, dog er Daniel N's mørkeblå og vores Gulf blå med orange bur
begge har skålsæder og H-seler (hans omp vores 3 tommer 6pkt sparco)
han køre med DTA styre boks vi køre med Vems (der kommer cop tænding på den senere, ledningerne er trukket og muligvis full sequentiel indsprøjtning), han køre med nogle store siemens dyser på 670ml vi køre indtil videre kun med et sæt low-z kompressor dyser (360ml) men har planer om at bruge alle 8 injektor udgange på boxen og så køre med 2x360ml dyser pr indsugningskanal ~720ml (vi er ved at bygge et plenumchamber med ITB spjældhuse (ITB~individual throttle body, 1stk pr cyl. dvs. 4 stk ialt)
vi har nu kørt i et par måneder med en GT2876R turbolader med den lille A/R på turbinen (0.64), han køre (eller har købt og er ved at montere) med samme turbo (dog kender jeg ikke hans A/R), vi har flyttet batteriet om bag passagersædet da vi planlægger at bygge en luftfilterkasse på dens plads
han har monteret anden oliekøler, vi har pillet vores std. monteret af (halfflow) og har en sandwitchplade med termostat og oliefilter-relocationskit som skal på istedet
begge biler har en opdateret undervogn med andre justerbare dæmpere, vi køre med en polyurethane undervogn, jeg ved ikke om han har skiftet bøsninger (det har han nok)
vi køre med bluetop bigport topstykke, og standard bluetop knaster (det er de skrappeste standard knaster på 4v 4age motorerne(hvis jeg husker rigtigt er det 240)) han køre med speciel trd 272 graders knast i hvad der ligner small port toppen
begge køre med gze stempler (vores er early spec 8.0:1, hans ?8.0 / 8,9:1 ?)
begge køre med komplet ARP og begge med 2mm multilayer stål toppakning (vores har fået taget lidt af toppen for at hæve kompressionenda den tidligere blev brugt som NA, samt en rimelig hæftig portning)
begge har valgt at montere turboen "oppe" se link for oven
vi har lavet en hydraulisk håndbremse og er ved at planlægge et komplet ombygning af bremse systemet, han har allered opdateret forbremserne med trd stumper
vores har fået alt fjernet indvendigt inklusivt det **** hårde "lakrids" dæmpemateriale i bunden, samt har været skrabet i bund i undervognen og blevet malet med 2 komponent skibs epoxy
han har 3 tomme komplet rustfri udstødning vi har 2-5 eller 2-3/4 tommer rustfri med fri gennemgang (kan ikke huske det præcis da det er noget mejerirørs dimension)
begge har lettet svinghjul
vi har 2x 42mm (+82 mm bag) og 2x 45 mm (+ 90 mm for) spacere for at flytte hjulene ud til skærmene som er blevet rullet, de konvertere samtidigt fra 4x113,4 til 4x100 (lidt lettere ar finde fælge)
han køre med launch kontrol, als og traction kontroll samt boost kontrol
vi har mulighed for det samme i Vems boxen men den er ikke kørt ind endnu og vi har indtil videre kun planer om boost kontrol (muligvis også software launch control på et senere tidspunkt)
som ICE har begge valgt 4agte som live sountrack (vores med lyden af et par toyo lavprofil dæk (monteret i mild tyskerstil) der gør et hæderligt forsøg for at proppe al effekten i jorden, men af og til må give fortabt)
begge biler har sikkert 100 andre små mods som ikke står foroven
(hvis de to projekter på sigt kommer til at ligne hinanden for meget, har vi en "backup" motor liggende standby den venter kun på at vi bliver færdig med vores turboprojekt. Motoren er en RWD 2L Beams 3sge blacktop med 6 trins gearbox fra det japanske markedet (kræs for kendere), den yder "kun" 210 suge hk standard men har et fint potentiale for mere, uden tryk bliver den nok ikke hurtigere end 4agte'eren når det går lige ud (den bliver højst sandsynelig langsommere ) men da vi er mere interesseret i handling og sving (gerne med et par drift i ny og næ) skal det prøves (den er kun en smule tungere end en 4age (eksl. mølle))