Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

LowDog skrev:
en helt anden ting, hvorfor kan jeg ikke finde den her inde på turbobygarrett? (Gt2576RS)

Det er nok fordi det er endnu en af de ladere daugbjerg (eller en anden importør) har valgt at omdøbe da de åbenbart mener de har mere forstand på Garrett's ladere end Garrett selv har
jeg har set flere ladere der er blevet omdøbt fra R til RS (nok af marketings årsager)
RS lyder som om den er hæftigere end en R model
R = rolling(dvs. kugleleje)
og S= ?special? (det betyder bare at den afviger fra "std" på en eller anden måde)

I "Disco Potatoen's" tilfælde (GT2860RS) betyder det at den har en bedre flowing turbine (på bekostning af lidt bund, muligvis ved at "klippe" spidserne på turbinebladene, det skovlhjul der sider i udstødningssiden). men hvis jeg forstår Garretts betegnelser rigtigt så er det ikke nødvendigt at S'et behøver at stå for en større/bedre/stærker/vildere turbo

Måden at vælge turbo på er ved at vælge hvad du skal bruge den til, bruge motor data (cyl-antal, ccm, 2-4ventiler e.t.c) og vælget ønsket effekt samt effekt område, og derefter gå på kompressor map's jagt, herefter kan du "fintune" den med turbine A/R, mange gør det at de vælger en turbo der kan "vokse" med projektet men pas nu på ikke at gå overbord, hvis du vælger en Ballbering turbo kan du vælge en der er lidt større en en tilsvarende Thrustbearing turbo da de generelt spooler hurtigere op (mener at have læst ca. 17%) og dermed "presse citronen" lidt mere inden turbotøven bliver alt for stor

Senest rettet af ae86 06 mar 2007, 09:25, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Den hedder sikkert gt2876r, ved ikke hvorfor men den blev kaldt gt2576r før?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

kunne forestille mig at det er en GT2876R

GT25 og 28 er stort set det samme (samme flange)
eneste forskel på en GT25 og en GT28 er at turbinehjuls diameteren er
53,8 mm istedet for 53mm (inducer size, dvs den store dia på turbinen)

de 76 hentyder til exducer størrelsen på kompressor hjulet, i dette tilfælde er det 76mm (exducer er den store dia på kompressorhjulet)

Titel:
Medlem

ae86, tak for kanon svar:o )

Tror du den vil være overkill til en 1.6 Vtec Esi. GT2860RS er en af de bedste til denne model. Går efter en whp på +300 med mulighed for mere. Men skal jo self. ikke være kæmpe lag, og alle hestene i et 1500-2000 rpms område. Min T25 er sgu lidt for lille.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jesper H skrev:
Den hedder sikkert gt2876r, ved ikke hvorfor men den blev kaldt gt2576r før?

når du kom lige først med 2 min :hrmpf:

Grunden til at den har skiftet navn er pga. turbine hjuls størrelsen
da Garrett ændrede lidt i betegnelserne blev det til at
53,8 = GT28
53= GT25
så der var noget med et par turboer der skiftet navn

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

LowDog skrev:
ae86, tak for kanon svar:o )

Tror du den vil være overkill til en 1.6 Vtec Esi. GT2860RS er en af de bedste til denne model. Går efter en whp på +300 med mulighed for mere. Men skal jo self. ikke være kæmpe lag, og alle hestene i et 1500-2000 rpms område. Min T25 er sgu lidt for lille.

Jeg har selv købt en GT2876R til et 4agte (1,6L twincam) projekt
dog i det lille kompressor trim, den spooler forbavsende hurtigt op (lige så hurtigt, hvis ikke hurtigere, end den tidligere T25 lader jeg havde siddende) den køre med lige under 1 bar da den ikke er justeret færdig og kobling og gearkasse samt bagtøj er ved at sige stop :( , men med fedtende kobling går den nemt fra en porsche boxer s model og har da også kun lige spist en M3'er af de nye, men her gled koblingen så meget at motoren nok gik det dobbelte af hvad gearkassen fik af se af rpm

men det føles som om der er meget mere i den (regner med ca 300hk ved en ca 1,4bars ladetryk) men hvis nogen spøger har den lidt over 200 Hk nu, så er det ihvertifældet ikke Brian HK

jeg mener der er 2 kompressor trim 0.6X og 0.8X <-Edit: der skulle have stået turbine A/R og ikke kompressor trim, og de rigtige numre er 0.64 & 0.82 :oops:
Discopotatoen (den kendte fra Nissan'en) var med den store turbine

jeg kan ikke genkende A/R .70

hvis den er magen til min har den en STOR indsugning (vist nok 4tommer)

Senest rettet af ae86 22 feb 2007, 19:20, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

ae86, hvordan laver din så tryk nu? Og hvor meget langsommere tror du den her vil gøre det.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
ae86 skrev:

Det fra compressoren skulle jeg mene.

Lidt OT: ae86, er det dig der har den blå ae86 med DTA styring, dobbelt tændspole osv.?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jesper H skrev:
ae86 skrev:

Det fra compressoren skulle jeg mene.

Lidt OT: ae86, er det dig der har den blå ae86 med DTA styring, dobbelt tændspole osv.?

klart nok med de .70, det står også med store bokstaver på mit indsugningshus :oops: , havde mine tanker på turbinen da den kan fås i 2 størrelser, de samme som diskoen

angående min ae86'er, ja til farven, den er babyblå med orange bur (Gulf farver) og ja til at jeg pt. køre med dobbelt tændspoler men jeg har aldrig kørt med en DTA styring, jeg har haft kørt med en Omex 500 og køre nu med en Vems boks hvor den inden alt forlænge får cop tænding (en tændspole oven på hvert tændrør)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Kom lige til at se at du er fra Sønderjylland så jeg tror ikke at det er mig du har set da jeg køre i Københavnsområdet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time