Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
Citat:
Ja hvis du nu selv går ind på daubjerg hjemmeside og ser hvad de selv anbefaler af max tryk..
Men hvis du mener at de kan holde til mere end de de anbefaler, altså over 1,4-1,6 bar max,alt efter hvilken turbo,uden 360 graders lejer, så held og lykke med det..
MVh Finn
PS. den har da nogle km bag sig, motor skulle jo justeres..

Hvad mener du med uden 360 graders lejer ??
er det ikke en kugleleje turbo vi snakker om??

Daugbjerg er ikke gud inden for Turboer, der med ikke ment at de er håbløse men de driver en forretning og ønsker ikke for mange reklamationer (går udfra at de har fået en sang fra de varme lande fra dig :wink: ) så at sætte en mere konservativ opgivelse på de turboer de sælger er da forståligt, hvad jeg ikke helt kan forstå med dem er hvordan de kan fraskrive sig garanti for kuglelejeturboer som de skriver (der må da være et eller andet brugbart i købeloven)

Derudover har Daugbjerg også valgt at afvige fra Garrett's turbo modelopgivelser bla. ved at have RS modeller af kugleleje turboer udover den Garrett har i sit program (man har umildbart valgt selv at navngive dem??) eg. GT2871RS. er der andre der har set Garrett kilder der opgiver GT2871R som GT2871RS)

Jo det er kuglelejer turbo vi snakker om, og dem er der ikke 360 graders lejer i..
MVh Finn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Den Super T70 er jo lidt stor, findes der noget der svare til en gt2860r ? for kan ikke lige finde noget på http://www.turbomotor.dk

Titel:
Mester Medlem

2fat2fly skrev:
Den Super T70 er jo lidt stor, findes der noget der svare til en gt2860r ? for kan ikke lige finde noget på http://www.turbomotor.dk

Han har lige fået hjem, kan ikke huske om der var nogle GT2860R med, men ret sikkert på der der var nogle GT2860, altså uden kuglelejer med..
Ring til ham det er nemmere...
MVH Finn

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Finn, nu må du lige styre dig.... Du siger at Garrett's GT serie ikke er lavet til over 1.2bar... Ved du hvordan en kompressormap aflæses? Hvis ja, bør du give ae86 og jeg ganske meget ret, da du kan se på kompressormappene til specielt GT3076R og GT3582R, at de er designet til at holde over 2 bar. Jeg kender selv mange eksempler på folk med GT35R ladere, som har kørt mange tusinde km, uden nogen form for problemer. Generelt kan det vist siges at holder en turbo kun 130km, så er der nok sket en eller anden forsætlig eller uforsætlig fejl ved montage eller indkøring.

Jeg er ikke et hak bedre, det lykkedes mig for et halvt år siden at knække akslen i en GT3076R, fordi jeg ikke tænkte mig om, om brugte alm. udstødningspasta mellem manifold og turbo. Når dette hærder og brækker af, er det som en sten der flyver igennem turbinebladene, skaber ubalance, og så holder den ikke mange km :damn:

Siden har jeg opgraderet til en GT3085R, som jeg nu har kørt 7000km, hvoraf en del er med 1.8 bar, uden problemer. I øvrigt uden ekstra olie-restriktor, udover den som er indbygget i turboen, det vigtige er bare, at olie afløbet er 100% frit. En lav montering med et bundkar hvor olieniveauet næsten er på højde med turboens olieafløb dur bare ikke.

Uanset hvor dygtig man er til at tune og bygge motorer kan man ikke beskylde en GT-serie lader for at være ringe hvis den kun holder 130km, det er ikke turboens skyld :!:
Melder historien i øvrigt noget om hvor mange timer/km laderen havde fået lov at køre sig til, inden den blev banket op på 1.7bar? Dette er ret så væsentligt, også på kugleleje ladere.

Finn, kom ind i kampen og indse at der nok har været en monterings- eller brugsfejl i dette tilfælde.

Titel:
Mester Medlem

efterz skrev:
Finn, nu må du lige styre dig.... Du siger at Garrett's GT serie ikke er lavet til over 1.2bar... Ved du hvordan en kompressormap aflæses? Hvis ja, bør du give ae86 og jeg ganske meget ret, da du kan se på kompressormappene til specielt GT3076R og GT3582R, at de er designet til at holde over 2 bar. Jeg kender selv mange eksempler på folk med GT35R ladere, som har kørt mange tusinde km, uden nogen form for problemer. Generelt kan det vist siges at holder en turbo kun 130km, så er der nok sket en eller anden forsætlig eller uforsætlig fejl ved montage eller indkøring.

Jeg er ikke et hak bedre, det lykkedes mig for et halvt år siden at knække akslen i en GT3076R, fordi jeg ikke tænkte mig om, om brugte alm. udstødningspasta mellem manifold og turbo. Når dette hærder og brækker af, er det som en sten der flyver igennem turbinebladene, skaber ubalance, og så holder den ikke mange km :damn:

Siden har jeg opgraderet til en GT3085R, som jeg nu har kørt 7000km, hvoraf en del er med 1.8 bar, uden problemer. I øvrigt uden ekstra olie-restriktor, udover den som er indbygget i turboen, det vigtige er bare, at olie afløbet er 100% frit. En lav montering med et bundkar hvor olieniveauet næsten er på højde med turboens olieafløb dur bare ikke.

Uanset hvor dygtig man er til at tune og bygge motorer kan man ikke beskylde en GT-serie lader for at være ringe hvis den kun holder 130km, det er ikke turboens skyld :!:
Melder historien i øvrigt noget om hvor mange timer/km laderen havde fået lov at køre sig til, inden den blev banket op på 1.7bar? Dette er ret så væsentligt, også på kugleleje ladere.

Finn, kom ind i kampen og indse at der nok har været en monterings- eller brugsfejl i dette tilfælde.

Nu var det slet ikke det tråden gik ud på, men at Super T70 slet ikke er sådan en ringe turbo...
Men daubjerg skrive selv max 1,4-1,6 bar, og hvis man hører sig omkring, anbefale de ikke ret meget mere på en kuglelejer turbo, skal der mere tryk på, skal der 360 graders lejer til.At du har en anden mening står dig frit for.
Har også en kammerat med en GT35R der har kørt med en del tryk.Der kan du trække aksel frem og tilbage, den kører dog stadig, med den lever nok ikke så længe...
Selvfølgelig er der en grund til den kun holder 130km, hvis du ser mit indlæg er der en :tooth: .

Titel:
Mester Medlem

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Nu var det slet ikke det tråden gik ud på, men at Super T70 slet ikke er sådan en ringe turbo...

Det er meget muligt, men jeg kan ikke ligge ører til det bullshit, pardon my french.
Men daubjerg skrive selv max 1,4-1,6 bar, og hvis man hører sig omkring, anbefale de ikke ret meget mere på en kuglelejer turbo, skal der mere tryk på, skal der 360 graders lejer til.

Se her hvad Daubjerg skriver om Kugleleje turboerne:
www.scanturbo.dk skrev:
Garrett Ballbearing
Et udpluk af Garrett turboladere til eftermontering fra 260 – 1000 hk.
Disse high-performance turboladere er med dobbelte lavfriktions-kuglelejer.
Turboladerne har en meget hurtig spol op tid, og de tåler meget højt ladetryk.Vi har løse actuatorer og flanger med mere til mange forskellige turboladere

www.turbobygarrett.com skriver det samme.....

Titel:
Mester Medlem

Hvad er meget højt ladetryk??.
Hvis du kigger fra de små og op til GT40, er max anbefalet ladetryk 1,6 bar...
Hvis du snakker med nogen der har arbejdet med turbo'er i 30 år, siger deres erfaring det samme...
Men som sagt du har lov til din mening, og jeg har lov til min.
MVh Finn

Titel:
Mester Medlem

Hvis du snakker med nogen der har arbejdet med turbo'er i 30 år, siger deres erfaring det samme...
MVh Finn

Ja naturligvis har du lov at have din.
Den side du sidder og kigger på er siden "Turbo til eftermontering", som indeholder ikke-kugleleje ladere.... GT40 er ikke en kugleleje lader... Den skal hedde GT40R (R betyder kugleleje i Garrett verdenen)

Titel:
Mester Medlem

efterz skrev:
MVh Finn

Ja naturligvis har du lov at have din.
Den side du sidder og kigger på er siden "Turbo til eftermontering", som indeholder ikke-kugleleje ladere.... GT40 er ikke en kugleleje lader... Den skal hedde GT40R (R betyder kugleleje i Garrett verdenen)

Ja det er rigtigt, men syntes da du skal prøve og ringe til dem, og høre hvad max anbefalet tryk er :wink:
MVh Finn

Titel:
Mester Medlem

Efterz, lad mig spørge på en anden måde.Vil du påstå en kuglelejer turbo kan tale det samme ladetryk som en med 360 graders lejer...
MVh Finn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time