Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2007, 18:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Undskyld den forvirrende overskrift. Men har et problem med vinterbilen, en ældre Granada 2.3 V6 fra 84. Jeg ved det ikke, men tror bilen er skabt til at køre på 98, for når den kører på 95 tændingsbanker den. Men "gider" ikke hælde 98 på svinet, så burde man ikke kunne justere sig ud af det ved stille tændingen lidt tilbage? Og hvor meget kan det ca. anbefales? Data er 9 grader før top, v. 900omdr, u. vakuum...

Selvom det bare er en gammel smatkasse må den jo godt gå ordentligt..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2007, 21:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
JEG TROR DET ER EN AF DE BILER JEG VILLE PRØVE DEN GAMLE DANSK VANDS KUR ..- TROR DET ER SLAGGER I KAMMERET.

TRÆK MOTOREN OP I HØJ TOMGANG OG FORSTØV DANSK VANDEN NED I INDSUGNINGEN PÅ BILEN.

DER ER NOGEN DER SNAKKER OM MOTORHAVERI VED DET -JEG TROR DET ER NOGEN DER HÆLDER DEN I ISTEDET FOR AT FORSTØVE.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2007, 09:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Okay, kan man ikke også få noget bell-add til at hælde i tanken f.eks? som også skulle kunne rense lidt? Jeg har også prøvet at ændre en del på tændingstidspunktet, og den bliver bare ved med det banken (på 95).. hældte så noget 98 på, og så hjalp det så lidt. Men vil lige forsøge med noget "rens" til forbrændingskamrene.

Men ellers så skulle sådan en gammel ford kunne køre på 95 uden problemer?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2007, 18:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
det er jeg overbevist om men ved ikke noget om de motorer

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2007, 19:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Okay, i dag har jeg stillet tænding efter data. Og den kører nu på ren 98. Og der er stadig tændingsbanken.. Kan det være forstillings mekanismerne i fordeleren der er i stykker?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2007, 17:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Hvordan er tændrørene?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2007, 18:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 21:59
Indlæg: 304
Geografisk sted: Sønderjylland
og du har husket at tage vakumslangen af inden du stillede tændingen??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2007, 20:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Fandt lige ud af at der sad de helt forkerte tændrør i den, noget NGK med de helt forkerte tal.. Har aldrig før set tændrør der var lukket til i så meget lort. Der kommer 6 nye originale fra Ford i morgen, så de ryger lige i. Det siges at de gamle ford motorer faktisk kun kan køre på de originale rør, for ellers soder de til osv..

Og mht. tænding, der har jeg haft slagen afmontert. Havde først en lille mistanke om at det er vakuum dåsen der er feset af, så den bliver lige checket nu her. Men prøver dog lige med de nye tændrør først..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2007, 19:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
He he, Nye tændrør og så få indstillet tændingen på ny :mrgreen: Så spinder den som en mis.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2007, 14:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Der er nu kommet 6 nye originale rør i og tændingen er stillet igen... men ak, den banker stadig.. Vil nu lige undersøge avanceringsmekanismerne i den strømfordeler.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team