Jimmy Elkjær skrev:
Morten VJ skrev:
Hvis vi tager Jimmy som eksempel så kører han relativt magert, og presser sine dysetider. Men får et fint resultat.
Og er det den egengyldige sandhed??
Nej det er det nok ikke.
Siger du at jeg lyver? Næ det er sgu nok nærmere fordi du ikke VIL tro på det. Jeg kan ikke fremskaffe flere beviser på det end jeg allerede har gjort. Hvis du vil køre med overstørrelse dyser på din bil, må du sgu selv om det, men du skal ikke indirekte komme og påstå at jeg lyver bare fordi mine tal ikke lige passer ind i dit hoved og ind i dine udregninger.
I øvrigt, hvorfor SKULLE det dog være noget jeg sad og opdigtede? Det ville da være totalt uden åndsvagt. Det er da ikke ligefrem noget at prale af at man presser sine dyser og kører forholdsvis magert??
Hvor har jeg påstået i ovenstående tekst at du har opdigtet noget som helst.
Eller anfægtet dine meget fine tal på små dyser
Du må lide af forfølgelses vandvid.
Jeg har på intet tidspunkt stillet spørgsmål vedrørende den opnåede effekt. Med de komponenter du har i maskinen.
Det eneste jeg har sagt er at jeg ikke vilde køre med så små dyser, som du har valgt til den givne effekt.
Og det er korrekt at den 24 dec stilledede jeg et par spørgsmål vedrørende en generel måling af BSFC.
Og dem har du så opgivet her den 25 dec.
Og dem har jeg først set nu.
Der er sku mange ting der ikke lige passer ind i mit hoved, men jeg er ikke bange for at tilpasse dem således at de passer.
Det er jo den del af livet der hedder at lære, og det gør jeg hver dag.
PS.
Jeg har citeret hele din tekst, og ikke kun taget det der passede bedst ind i mit svar.
PPS et stort tilykke med de fine tal, skal der lyde herfra.
Men at påstå at de beregningsmaskiner der findes er totalt forkerte, på grundlag af dine tal. Er nok lige at stramme den lidt.
Jeg vil helt sikkert give dig ret i at de er meget konservative i deres effekt opgivelser, men der er langt til at sige at de er totalt ude i skoven.
Da vi alle har forskellige meninger om hvordan en motor skal bygges og justeres.
Og det er jo i sidste ende det vi har et forum som dette til.
AT diskutere vores forskellige meninger om hvordan ting skal laves.
Og forhåbentlig blive klogere, uden at man ser et hvert indlæg som et personligt angreb.
MVH
Morten
Men derfor behøver man altså ikke 4 dyser på 450-550 ml. for at være på den sikre side.