Motor går underligt
Redaktør: Moderatorer
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
Motor går underligt
Hejsa, jeg roder lidt med en celica turbo. Den trækker fint igennem, men når den går i tomgang og hvis man bare hæver omdrejningerne, har den massere "tændingsudsættere" Det er en 245hk GT4 motor, altså en 3SGTE fra 95.
Nogen der har nogen idér. Der er nye tændrør og tændkabler på.
på cylinder 1 og 2, er tændrørne rimlig sorte, så der er noget der tyder på at dem ikke forbrænder rent der.. Grunden til jeg undre mig er fordi at den jo fint kan trække igennem, så jeg mistænker faktisk ikke tændingen.. Den kører i øvigt med ms, og dyse 1 + 3 og 2+4 er ført sammen..
Mvh Daniel
Nogen der har nogen idér. Der er nye tændrør og tændkabler på.
på cylinder 1 og 2, er tændrørne rimlig sorte, så der er noget der tyder på at dem ikke forbrænder rent der.. Grunden til jeg undre mig er fordi at den jo fint kan trække igennem, så jeg mistænker faktisk ikke tændingen.. Den kører i øvigt med ms, og dyse 1 + 3 og 2+4 er ført sammen..
Mvh Daniel
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Noget kunne tyde på at MS ikke for besked om at den står i tomgang, kan enten være dit gasspjæld potention meter, eller at den ikke for besked om at der er vakum på systemet. Det har jeg nemlig set før, og så går den dårligt.
Vakummet kan du tjekke ude i start skærmen i MT, og spjældet kan du chekke under Tuning > Realtime Display, så skal TPS signalet ændre sig hvis du træder på speederen. Husk at tjekke at Idle control slår til ved lukket gasspjæld...
Vakummet kan du tjekke ude i start skærmen i MT, og spjældet kan du chekke under Tuning > Realtime Display, så skal TPS signalet ændre sig hvis du træder på speederen. Husk at tjekke at Idle control slår til ved lukket gasspjæld...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det lyder mest som en defekt toppakning.
Bare lidt utæt imellem cyl 1 0g 2.
Har i målt kompressionstrykket
En defekt sensor til MS kan ikke selektivt udvælge 2 cylindre den vil gå dårligt på.
MVH
Morten
Bare lidt utæt imellem cyl 1 0g 2.
Har i målt kompressionstrykket
En defekt sensor til MS kan ikke selektivt udvælge 2 cylindre den vil gå dårligt på.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
På IL TEMPO GIGANTE var plus ledning til TPSen knækket, og så var den sort på 1 og 2eren. Og så var der dårlig forbindelse i trigger ledning.... Så har desværre set det før, og den går fint nu.
Er det ved kold eller varm motor den sætter ud?
Er det ved kold eller varm motor den sætter ud?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Falsk luft aka en utæt manifold pakning, eller en revnet slange.
To dyser der ikke er optimale mere i sprøjtebillede, eller mængde.
Hurtig kontrol er at bytte om på dyserne og aflæse tændrørene.
MVH
Morten
To dyser der ikke er optimale mere i sprøjtebillede, eller mængde.
Hurtig kontrol er at bytte om på dyserne og aflæse tændrørene.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt: