vurdering af turbo til mit projekt
Redaktør: Moderatorer
-
jespervang
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16 dec 2006, 08:41
- Geografisk sted: Denmark, Ans jylland
- Kontakt:
vurdering af turbo til mit projekt
hej, jeg er ved at lave motor til mit projekt, se projekter!
1745ccm, komp 8:1 smedede stempler og alt det der gode : )
den er lavet til turbo, men mine spørgsmål er som følger -
- indsugningsmanifold 2 5/8"
- spjældhus fra golf 3 gti
-udstødningsmanifold 1 1/2 "
jeg håber på omkring 200hk, helst over...
max rpm ca 5000
hvilke størrelser dyser skal jeg cirka bruge?
hvilken turbo ville være god?
har nu dyser fra audi 1,8 t og turbo fra samme bil!!!
any good?
mvh jesper
1745ccm, komp 8:1 smedede stempler og alt det der gode : )
den er lavet til turbo, men mine spørgsmål er som følger -
- indsugningsmanifold 2 5/8"
- spjældhus fra golf 3 gti
-udstødningsmanifold 1 1/2 "
jeg håber på omkring 200hk, helst over...
max rpm ca 5000
hvilke størrelser dyser skal jeg cirka bruge?
hvilken turbo ville være god?
har nu dyser fra audi 1,8 t og turbo fra samme bil!!!
any good?
mvh jesper
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Som jeg husker det er denne turbo for lille.
Mener at den maks kan lave 220 hk på ovennævnte audi.
Og ved den effekt lever turboen på lånt tid.
Og så er der lige problemet med den specielle manifolds flance.
Jeg vilde nok basere turboen på en garret t3 turbo, da der findes et utal af varianter, og den er billig at opgradere.
Dyse størrelsen her vil jeg foretrække min. 300 ml/min i flow.
Hvorfor det lave max omdrejnings tal??
Det gør det svært at ramme 200+ hk med en standart baseret turbo.
MVH
Morten
Mener at den maks kan lave 220 hk på ovennævnte audi.
Og ved den effekt lever turboen på lånt tid.
Og så er der lige problemet med den specielle manifolds flance.
Jeg vilde nok basere turboen på en garret t3 turbo, da der findes et utal af varianter, og den er billig at opgradere.
Dyse størrelsen her vil jeg foretrække min. 300 ml/min i flow.
Hvorfor det lave max omdrejnings tal??
Det gør det svært at ramme 200+ hk med en standart baseret turbo.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jespervang
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16 dec 2006, 08:41
- Geografisk sted: Denmark, Ans jylland
- Kontakt:
hej Morten
jeg tænkte nok at turboen er til den lille side, men det er vel aldrig så svært at skifte den ud!
hvad er det med flangen? den bliver jo lavet sammen med headeren!
rpm, det er måske nok lidt lavt sat, motoren er lavet af stumper, der burde kunne snurre 6500 uden problemer, men over 6000 kommer problemerne jo som regel!
desuden er det jo en luftkølet motor, der er slet ikke samme kølingsmuligheder som på en vandkølet, derfor er det specielt med turbo, at der skal være styr på netop det område!
dyser 300ml, hvad er de fra en 1,8t audi, ved du det?
måske skulle man opgradere til en bedre turbo med det samme!
jeg tænkte nok at turboen er til den lille side, men det er vel aldrig så svært at skifte den ud!
hvad er det med flangen? den bliver jo lavet sammen med headeren!
rpm, det er måske nok lidt lavt sat, motoren er lavet af stumper, der burde kunne snurre 6500 uden problemer, men over 6000 kommer problemerne jo som regel!
desuden er det jo en luftkølet motor, der er slet ikke samme kølingsmuligheder som på en vandkølet, derfor er det specielt med turbo, at der skal være styr på netop det område!
dyser 300ml, hvad er de fra en 1,8t audi, ved du det?
måske skulle man opgradere til en bedre turbo med det samme!
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
[quote="jespervang"]hej Morten
desuden er det jo en luftkølet motor, der er slet ikke samme kølingsmuligheder som på en vandkølet, derfor er det specielt med turbo, at der skal være styr på netop det område!
[quote]
Er der plads til at lave oliesprøjt under stemplerne, det kunne hjælpe lidt på kølingen?
desuden er det jo en luftkølet motor, der er slet ikke samme kølingsmuligheder som på en vandkølet, derfor er det specielt med turbo, at der skal være styr på netop det område!
[quote]
Er der plads til at lave oliesprøjt under stemplerne, det kunne hjælpe lidt på kølingen?
-
jespervang
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16 dec 2006, 08:41
- Geografisk sted: Denmark, Ans jylland
- Kontakt:
hej... oliesprøjt under stemplerne er en ting, jeg har haft i tankerne! men efter de erfaringer de har i det store land, så skulle det ikke ære nødvendigt her! dog er der lavet smøreriller på plejlstængerne!
to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
jespervang skrev:to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
Billeder?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
jespervang
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16 dec 2006, 08:41
- Geografisk sted: Denmark, Ans jylland
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
jespervang skrev:hej... oliesprøjt under stemplerne er en ting, jeg har haft i tankerne! men efter de erfaringer de har i det store land, så skulle det ikke ære nødvendigt her! dog er der lavet smøreriller på plejlstængerne!
to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
Lyder som om man måske netop kan have skabt det svageste led!?
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Havneren skrev:jespervang skrev:hej... oliesprøjt under stemplerne er en ting, jeg har haft i tankerne! men efter de erfaringer de har i det store land, så skulle det ikke ære nødvendigt her! dog er der lavet smøreriller på plejlstængerne!
to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
Lyder som om man måske netop kan have skabt det svageste led!?
arg mon dog.
http://teamangoraracing.dk/forum/commen ... e=1#Item_1
det ser da meget uskyldigt ud. ved dog intet til den model motore
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
møffe skrev:Havneren skrev:jespervang skrev:hej... oliesprøjt under stemplerne er en ting, jeg har haft i tankerne! men efter de erfaringer de har i det store land, så skulle det ikke ære nødvendigt her! dog er der lavet smøreriller på plejlstængerne!
to riller på hver side af dem i to forskellige vinkler! det skulle give noget af dem samme effekt, på denne måde skulle der bliver slynget olie rundt i blokken og op på bagsiden af stemplerne!
Lyder som om man måske netop kan have skabt det svageste led!?
arg mon dog.
http://teamangoraracing.dk/forum/commen ... e=1#Item_1
det ser da meget uskyldigt ud. ved dog intet til den model motore
Naaa... Der nede har det nok ikke så meget at sige nej. Gad vide om det rent faktisk virker...
