Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
luske skrev:
brembo er svære at komme udenom når man snakker bremser , det har altid og vil sikkert altid være gode stopklodser , har en MC der er standartmonteret med 300mm skiver og 4-pots brembokalibre og det funker sq bedre end alt det japanske tilsammen som jeg har været ejer af

MVH Luske

MC bremser virker umiddelbart som om de er bedre, MEN glem nu ikke at en bil der har kørt 300kkm i slud og sne ikke helt kan sammenlignes med en MC der har kørt 30kkm, og kun i høj solskin.
Det er ikke helt samme driftvilkår......

Klart at brembo er udmærket, men laver BESTEMT også noget billigt lort. Been there. Man skulle næsten tro de har leveret til T.Hansen...;-)
Det er tit sådan at pris og kvalitet hænger sammen.

På min gamle volvo har jeg kørt 362.000km/21år på de originale bærekugler. Et skift til SCANPARTS bærekugler er ikke nogen stor forbedring. Bilens har nu kørt 379.000km og begge forreste bærekugler er nu begyndt at revne i gummiet, og den ene begynder så småt at få en lille smule sløre....
Men de holder nok det ene år der skal til for at rende garantien ud, mon ikke....Man får tit hvad man betaler for.....

Sjovt nok har mine bærekugler holdt i 5år, og ca 125.000 km.
Og de er som nye, og det er også fra scanparts.
Men måske er det et andet fabrikat.
Nogen gange kan man være helsig at få orginaldele, Med scanparts NR..

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Yep, har også før haft gode erfaringer, meen jeg synes tendensen er at delene bliver ringere. Støddæmperene er af samme skuffe på de sidste to jeg købte....

Gummimanchetterne til tandstangen har samme problem; gummiet revner i folderne efter ganske få år.

Men jeg har som sagt tidligere haft ok erfaringer med scanparts.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Ang. det med T Hansen, så er det ikke lutter dårlige dele, men man kan sige at når 50% + af deres varer er af dårlig kvalitet og navnet er noget som ikke kan udtales, så er det jo klart at man ikke vælger reservedele først derude.
De deler også mange dele med Høyer, der er faktisk kun et lille navn ændret på kartonerne til forskel.
De har f.eks. Goodyear kile- og tandremme til ingen penge.¨
Men der er en ting som jeg ikke bryder mig om ved dem, og det er deres service. Den er simpelthen for ringe.

Mvh Morten

Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Morten Lunde skrev:
De deler også mange dele med Høyer, der er faktisk kun et lille navn ændret på kartonerne til forskel.

Mvh Morten

nej de deler alle deres ting med høyer da Thansen ejer høyer...

jeg har nu altid fået god service hos høyer i næstved hvor jeg tit handler lidt dele... (jeg ved dog hvad jeg skal have så de behøver ikke lede så længe)...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
tinasmartin skrev:
Morten Lunde skrev:

Mvh Morten

nej de deler alle deres ting med høyer da Thansen ejer høyer...

jeg har nu altid fået god service hos høyer i næstved hvor jeg tit handler lidt dele... (jeg ved dog hvad jeg skal have så de behøver ikke lede så længe)...

Ja høyer næstved har en god service. Men det har T.Hansen ikke...

Tager max i Hansen 5 gange om året. 4 af dem er med en kammerat som skal have noget der inde.

I dag brugte jeg så min ene gang, Sports luftfilteret var knækket på sommerbilen, og så tænkte jeg at Hansen var billigst med det. 150 kr på hjemmesiden, den er fin tænkte jeg, og tog til Hansen. (Skal bare lige filtrere div. små børn og andet skramel endtil den kommer i vinterhi.)

Roskilde havde det ikke, og der var ikke nogen af dem der kunne slå dem op så de kunne se om der var andre der havde det.
Glostrup...
Gutten skulle have hjælp til at finde det, og da der ikke var andre der kunne hjælpe ham, måtte jeg prøve, og det lykkes.
Så bruger han 5 min på at gennem søge lageret.

Han kom så ud og sagde: At det havde de ikke på lager.
Mit svar: Det har du nok ret i, for det ligger lige der, bag disken foran væggen. Er det noget du kan magte?

Nøj hvor blev han sur, men var sku også lidt sur, efter at have ventet, hjulpet, ventet, hjulpet og betalt. Samlet tid: 20 min, fra jeg sagde at jeg skulle bruge et sports filter til jeg kørte kortet igennem.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
vil så lige sige at høyer hernede ikke er de sprødeste kiks i pakken... skulle ekspress bruge en rotor til min lillebrors starlet en lørdag formiddag, det kunne de ikke finde ud af.. selv da han pakkede den op og den var ca 5mm for kort til at kunne nå kontaktpunkterne i dækslet påstod han stadig at det var den rigtige, det sagde computeren jo... :damn: har ellers haft gode erfaringer med servicen dernede, men de er sq nok skredet da t-hansen kom ind over..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Nu tog Henrik den selv op i en anden tråd, og det mindede mig om at jeg lige ville nævne en egen uheldig oplevelse her.
Min kærestes Golf GTD kørte indtil for et par uger siden på et sæt T. Hansen bremsebakker bagunder. Det har for så vidt fungeret fint nok i noget med et par år. Men så den anden dag havde hun en lidt ubehagelig oplevelse. Heldigvis ikke i en kritisk situation, men da hun træder på bremsen siger det bare *plop* og så går pedalen ellers i bund.
Hun får listet hjem på den anden kreds, og ringer undervejs til mig. Jeg antager at det måtte være en bremseslange ud fra hvordan hun beskriver det, så jeg køber fire nye med hjem på vejen.
Da jeg så tjekker slangerne er de skam alle fine - så hva' kan det mon så være?
Jeg kigger efter bremsevæske, og ser at det kommer fra venstre baghjul - altså inde i tromlen...
Da jeg piller det hele fra hinanden kan jeg så se at begge belægninger har valgt at forlade bakken, og det har så skudt stemplet langt nok ud i den ene side til at det er hoppet mere eller mindre helt ud... argh...
Belægningerne er i øvrigt ikke slidt specielt meget. Det har som sagt kun siddet der ca. 2 år, og bilen køres af en pige som kører omkring 20.000 km om året. Ikke at hun kører som en bedstemor, men hun kører heller ikke just vildt :D.

Nu er tingene så blevet fikset igen med SBS bakker og OJD monteringssæt - det har vi lidt mere tiltro til :D.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time