vr6 hopper

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

vr6 hopper

#1 Indlæg af Danny Salling »

Når den kommer over ca. 1800 omdrejninger begynder den at kører ujævnt og hoppe, hvis jeg så tager koblingen og giver den fuld pedal, går den kun op til ca. 4000 omdrejninger, og så lyder det som om at omdrejningsbegrænseren slår til, eller ihvertfald noget der gør på samme måde så den ikke kan tage flere omdrejninger og cutter tænding. Jeg har prøvet at lade den få fuld pedal(har koblet ud)et stykke tid efter den begynder at hoppe, hvis jeg så lader den få fuld pedal et stykke tid, begynder den at kunne tage fulde omdrejninger igen. Jeg skal faktisk op og kører med minimum 3000 omdrejninger for at blive fri for problemet, hvis jeg ligger deroppe, kører den fint uden nogen problemer. Nogen der vad hvad der kan være galt?


PS
Har skiftet rotro og tænddæksel i håb om at det var der problemet lå, men problemet er der endnu :cry:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Tændspole, tændings modul, tændrør, tændkabler?
Hvad styrer din tænding? MS eller normal motorstyring?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#3 Indlæg af speedy_p »

Har motoren Map-sensor eller køre den med Tryk-sensor og Luftmasse-måler...?

Havde lignende problem med min Peugeot, det viste sig at være Map-sensoren der skulle skiftes... nu er det godt nok også en mindre motor der ligger i min, så ved ikke om det kan være det... :)

Har faktisk også noget ala samme problem igen, men ved at det er tandremmen der sidder et hak ved siden af fordi jeg skiftede den i tirsdags, så det skal laves imorgen.
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#4 Indlæg af Danny Salling »

Den kører med luftmassemåler
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#5 Indlæg af speedy_p »

Jeg har lige fået fikset min, viste sig at det var dysserne der skulle renses, så hvis din v6'er kan tåle det, så ville jeg starte med en dysserens til en 50,- og se om det kunne gøre tricket...

Det var slet ikke tandremmen på min, men så fik man da lidt træning i at pille den af og på... ;)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#6 Indlæg af Danny Salling »

Tror jeg har fundet fejlen, tog stikket af til lambdasonden, og så kunne den kører uden at hoppe, så gad vide om den kan være i stykker, men det burde den jo ikke, for de har jo målt den på Bosch og siger at den er fin, så måske er det min KAT der ligepludselig ikke er god med? :(
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Kat'en vil jo stadig skabe problemer selvom du tager stikket af til lambda'en, de har jo ikke direkte indvirken på hinanden, bare fordi du hiver stikket af...
Du må ud til bosch og få dem til at smide en ny i, selvom de har sagt den er ok. Det var mit første bud, i det mindste...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#8 Indlæg af speedy_p »

Kunne godt lyde som om det er samme problem jeg havde, troede også at det var lambdasonden eller mapsensoren der var død, men viste sig at være dysserne. Kørte også uden den ene lambdasonde i lang tid, og fik først problemet da jeg monterede den igen.

Fordi dysserne ikke ga den rigtige mængde benz, så justerede lambdasonderne så blandingen blev federe fordi ECU'en troede den var for tynd, og i de skud hvor dysserne så ga den rigtige mængde benz så var motoren lige ved at drukne sig selv... kørte 5-8 km/l og havde en meget dårlig tomgang hvor omd. stod og hoppede fra 500 op til 1000, og mange gange gik motoren i stå... Hvis symptomerne lyder som noget ala det du har på din vr6, så er jeg næsten 100 på at det er dine dysser der skal renses... hvis din motor kan tåle det, så prøv at købe en dysserens, du kan mærke det med det samme når du har hældt det på...

Peugeot anbefaler deres egen dysserens ved hver 4000 km, og min fik det første gang ved 120.000... ;)

Hvis det ikke hjælper så kan det ikke være andet end din Lambdasonde... og så er det som daniel skriver bare med at hive fat i Bosch og få den skiftet... :)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#9 Indlæg af Danny Salling »

Den har et punkt hvor den ikke har så meget træk, det er omkring 2000 omdrejninger, og den kører lidt ujævnt der. Fik at vide på Bosch at kat´en rasler indeni, og at den højst sandsynlig var/er faldet sammen, så hvis kat´en ikke kan komme af med møget, ville lambdaen så ikke sende et signal om at den får for fed blanding, og at der skal reduceres benzin? Det ville ihvertfal dkunne forklare lidt om hvorfor den hopper hvis den får for lidt, eller er jeg helt gal på den?
Har købt(ligger på posthuset og bliver hentet i morgen)en Magnaflow kat fra Carlab der skal på istedetfor den gamle, og så på med en Hartmann udstødning, så skulle der også gerne være ca. 10-11hk at hente :)
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#10 Indlæg af speedy_p »

Det kan der jo være noget om... ville i hvert fald ikke skade med en ny kat hvis den gamle er faldet sammen... :)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Besvar