Kunne godt lyde som om det er samme problem jeg havde, troede også at det var lambdasonden eller mapsensoren der var død, men viste sig at være dysserne. Kørte også uden den ene lambdasonde i lang tid, og fik først problemet da jeg monterede den igen.
Fordi dysserne ikke ga den rigtige mængde benz, så justerede lambdasonderne så blandingen blev federe fordi ECU'en troede den var for tynd, og i de skud hvor dysserne så ga den rigtige mængde benz så var motoren lige ved at drukne sig selv... kørte 5-8 km/l og havde en meget dårlig tomgang hvor omd. stod og hoppede fra 500 op til 1000, og mange gange gik motoren i stå... Hvis symptomerne lyder som noget ala det du har på din vr6, så er jeg næsten 100 på at det er dine dysser der skal renses... hvis din motor kan tåle det, så prøv at købe en dysserens, du kan mærke det med det samme når du har hældt det på...
Peugeot anbefaler deres egen dysserens ved hver 4000 km, og min fik det første gang ved 120.000...
Hvis det ikke hjælper så kan det ikke være andet end din Lambdasonde... og så er det som daniel skriver bare med at hive fat i Bosch og få den skiftet...