HenrikGM skrev:
Det forståes således at flowet "ser" bløde sving, både når WG er lukket, og når maxflowet er nået med fuldt åben WG. En dårlig WG montering hæmmer WGens evne til at regulere,det kunne feks være at rørføringen tvinger overskydende gas til at vende feks 140grader i en collector.
jeg er bare en af de her garage fuskere som går og leger lidt med nogen motore og som prøver at skrue lidt motor sammen af og til uden at det koster mig en formue

er ikk ekspert, men er da nysgerig og tilrager/tilegner mig da gerne viden og bruger den næste gang jeg evt, skulle lave mig en manifold, har stadig ikk helt forstået hvad der er galt med min wastegate montering ud over at det er noget med flow.
skal nok lige siges at i første omgang går jeg efter at komme over de 250-270 hk lige ta en føler og så arb. mig op mod de 300 på en 1,8 wv motor fra før 90.
det er en 38 mm vastegate (som jeg fik billigt

) så vidt jeg husker er den opgivet til at kunne flove en del flere heste end det, så jeg tror næppe at jeg kommer op i nærheden af flow grænsen for den Wastegate.
nogen der gidder at forklare lidt
