cossiemanden skrev:
klyfax skrev:
lol hvad fanden er idé ved sådan en diskusion, hvordan motoren er opbygget?
Det skal du nok diskutere med en som ved noget om ford og hvad de byggede motoren til. For det aner jeg ikke noget om, og gider heller ikke finde ud af det.
Men ser vi det efter dine øjne så er 1.6 20V toyota motoren stadige en gade motor da den aldrig har set en bane sammen med et toyota team.
Men vil nu stadige mene at din motor er en gade motor da den er serie produceret til bla. en gadebil. Så skal den jo også holde til en gadebil, og ikke til et par enkelte løb som en rally motor. At man så har skruet den op til rally, fordi man ikke behøves end nær så god holdbarhed det er jo så hvad det er...
Øhh nu ved jeg så alt om en cossiemotor, og den er kun produceret til rally, og ikke til gade, ergo en race motor.
At den så blev neddroslet pga fourening og folk ikke kunne styre bilen er noget andet, OG at den SKULLE produceres i 5000 eksemplarer til gaden for at få lov til at køre i rally-vm
Og hvad holbarhed så holder orriginal maskinen til minimum 500hk, 750 med andre stempler

Hehe som sagt så kender jeg ikke noget til Cosworth motor, og gider heller ikke kendes ved dem. Men hvis det var mening den skulle køre rally, ja så er det vel en racer motor, i en neddroslet version.
Men for at vende tilbage til mit spørgsmål for lang tidsiden, som du aldrig svaret, men bare vendte spørgsmålet, så jeg skulle svare, gjorde jeg så efter hvad jeg ved om den motor. Som sagt INTET. Men det ved jeg så nu og giver dig ret i at det nok er en racer motor.
Hvad gør en 1.6 20V toyota motor til en racer motor? Og denne gang kan du ikke bare vende spørgsmålet, så du er fri for at svare.