cossiemanden skrev:
klyfax skrev:
Den ville jeg kalde en standard motor, hvis den er standard selvfølgelig. Hvorfor skulle det være en racer motor? Det er jo bare en vild motor i en serie produceret bil...
Vil da heller ikke mene at en 10W audi motor som sidder i en audi familie bil, er en racer motor. Det er også bare en vild motor i en serie produceret bil.
Ved skam godt din motor har været brugt i motor sport, men derfor er den jo ikke lige så vild som racer motoren som er blevet brugt i motor sport. Jeg kunne da bedst forstille mig at Cossie har pillet lidt ved motoren da den skulle være med i rally...
Ik mere fra mig af i dag, skal i seng i dag og ikke i morgen... Hygge
Øhh nej, den er en fulbyrdet race motor fra start af.
Motoren er en viderebygning af pintomotoren med et speciel udviklet 16v topstykke som kun var udviklet til race(rally)og forskellen på en standard og race er blot ladertyk og dysser + udatødning
Bilen med motoren i er så produceret i over 15000 eksemplarer(sierra + escort) og reservedele til noget mere.
blot ladertyk og dysser + udatødning... Det er nok også der man vinder mange HK, så den er vel ikke helt standard når den sidder i en rally bil?
Ja motoren er en rally motor, men den er droslet ned når den sidder i en gadebil, så vil jeg ikke mene det er en racer motor længere.
På en standard suge toyota motor, 1.3 12v, kan du hente over 40 hk bare ved andre dyser, FCD, turbo og 2 toppakninger. 5000 kr. 50% tun. Og så er det endnu billigere på en 2.0 16v.
Så tror nu nok rally udgaven af din motor har lidt mere end den der sidder i din bil som standard. Hvis den ikke yder lige så meget som rally motoren, så er det vel ikke en rally motor længere. Men bare en serie produceret motor, i en serie produceret bil, som har samme blok og topstykke som rally model, og som er basis for en god gang tun.