Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: ...
Indlæg: 29 okt 2006, 22:57 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005, 17:45
Indlæg: 29
Geografisk sted: Vejle
jeg ved de lader ret langt nede. Så hvis man justerer ladetrykket godt ned. Er det da en billig og måske effektiv løsning...? 8)

Mvh Kasper

_________________
Escort Rs Turbo S2 - 1987

http://passionford.com/forum/restoratio ... arted.html


Kasper :up:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 09:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
kender en der kører og slår græs for kommunen, det er sådan en lille industri diesel maskine (kan sq ike huske størrelsen lige nu, men under en liter) og den turbo er satme ikke ret stor... den ligner næsten en turbo, den er bare mindre he he, men om de er til at få fingre i ved jeg ikke.. prøv at snakke med et værksted der rep den slags.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 09:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
bruno ta lige en snak med henrik gm han har før forklaret en del om turbo på mc motore.
eller endnu bedre søg på det for det har været oppe og vende før..
mener at huske at turboen skulle håndtere din max effekt dvs hvis du har en 80hk motor og vil ha 200hk skal du ud og finde en turbo der kan klare de heste..


hvad angår olietryk skal du ha fat i en lille hydralik pumpe da den bedre kan holde til varmen og samtidigt også kan lave det tryk du nu vil ha (alt efter pumpe type og størrelse)..

tryk igennem de originale kaburatorer.. hvis du kan komme til at bygge en kasse hele vejen rundt om dine kaburatorer slipper du for problemerne med at lave dine kaburatorer om til tryk. eneste minus er så at justering bliver lidt træls.. du skal også bruge en special benzin regulator (samme som jeg brugte på lada'en )

sænkning af komp klares med en plade mellem cylinder og motorblok og evt et udboret topstykke, kender til en mitsu colt der kører rundt med 10-1 (eller deromkring) i komp med tryk så hvorfor ikke prøve uden de vilde modifikationer.. hvis så lortet banker helt vildt ved du jo nok hvad du skal gøre..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team