200ccm med turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

200ccm med turbo?

#1 Indlæg af brunochristensen »

går lige med et tanke projekt.

turbo på en 200ccm fire taks motor med kab.

1: skal man lave en tryk kasse til turboen

2: kan man få en el olie pumpe der kan lave nok tryk til at smørge turboen.

3: hvad gør man med top pakningen for man kan ikke få en der kan holde til tryk.

4: kan man ikke bruge f.eks. bruge en mf2 til at give mere benzin?

MVH Bruno

ps. i må godt have i tankerne at der ikke skal være noget der skal koste 10k og lave helst så billigt som mulige :D
Golf 4 GTI
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#3 Indlæg af Kws »

Biltema har nogle fine olie pumper til 149 kr. har dog brugt en benzin motor til at pumpe olie væk. og det virkede ganske fint.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

da vi var i rudskrogan og se gadebil.no havde dahlback en ATV met turbo de lå og kørte på med en meget sød lille turbo på... så det skal nok kunne lade sig gøre...

det kan være du kan hitte noget om den et sted på nettet...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#5 Indlæg af brunochristensen »

klyfax skrev:Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#6 Indlæg af Zorak »

brunochristensen skrev:
klyfax skrev:Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno


Er 0,5 - 1,0 bar ikke ret meget hvis at den kører med 12:1 i komprition eller sådan noget?

Min tunede 2takst scooter kører da med omkring 14:1 i komprition, så nok begrænset hvor meget tryk den kan tage.. Men kan godt være at der er stor forskel på en 4 takster vedr komprition..?

Men btw så er det blevet gjordt før, bare ikke med så stor succes for ham her: http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#7 Indlæg af syncroGT »

Den honda dax, den er sq da for syg...! :lusket:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

brunochristensen skrev:
klyfax skrev:Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno


Jow, den skal da have mere benzin ved tryk. Hvis ikke den skal køre med IC, så kunne det jo være end mulighed at lade turboen suge igennem karburatoren. Eller måske finde en lille tryk karburator. Eller lave den orig karburator om til tryk.

Aner ikke om din turbo er for stor, var bare nyskerie.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#9 Indlæg af brunochristensen »

h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk
Golf 4 GTI
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#10 Indlæg af Brisse »

brunochristensen skrev:h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk


Til den bette snurretop ville jeg da lade turboen suge gennem karburatoren - det gør det noget nemmere at finde noget der ka bruges
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Besvar