martin306xsi skrev:
Er det ikke noget med at de 4 rør skal ha samme længde? Beyer fra VAE har vist forsøgt sig med forskellige materialer og mener han fandt ud af at sort jern var noget af det bedste. RF skulle ikke være så godt at bruge da det ikke afgiver så godt varme.
Det kan da godt være at det er det 100% optimale hvis alle rørene er lige lange, det er bare ikk altid let i den virkelige verden i forhold til plads osv.
om det har ret meget at sige på en turbo manifold tvivler jeg kraftigt på, selvfølgelig hvis de to rør er 10 cm og de andre to er 50-60 cm kan det da godt være at det har lidt at sige men hvor meget ved jeg ikke.
jeg har bare gået efter at lave en manifold som kan være der hvor den skal være, som har et så godt flov som muligt og som samtidig kan "arbejde"
Hvis man kikker sig rundt på nettet osv efter turbo manifolde vil rigtig rigtig mange af dem være noget i retning af den som jeg har lavet, og vil også sige at du nok rimeligt sjældent vil finde en turbo manifold hvor alle rørene er lige lange.