peter_jensen skrev:
Hej Blob
Først ville jeg finde årsagen til din log er så ”hakket” dvs. først giver den meget benzin for derefter at tage det af igen. Dit map signal er meget ustabilt så hvis styringen kan udglatte dette ved at dividere målte værdier med tid så prøv det (map filter) ellers kan du sætte et ”benzin” filter på slangen ind til styringen. En anden mulighed er at montere en lille ventil så du kan justere hvor meget luft der kan passere igennem til styringen. Map signalet har direkte indflydelse på beregningen af Pw så prøv at få det så jævnt som muligt.
Som det ses i loggen får bilen alt for meget benzin ja den den går helt ud af skalaen. Det vil med 100% sikkerhed medføre til misfire og utroværdig lambda måling. Prøv om du kan ramme ca. 12-12.5 i afr.
Igen afr i tomgang er ca. 12 som svare til en benzin mængde ved max belastning. Prøv om du kan ramme afr 14-15
Bruger du høj eller lav ohms dysser pwm eller ikke?
Vh. Peter
Årsagen til at den går så fed er for at lave så meget vakkum som muligt. Jeg har tidligere kørt med det lille "knallert" filter, men dengang var styringen placeret tæt på motoren. Nu er styringen flyttet så slangen map slanger er ca. 3m. Så jeg troede ikke det var nødvendigt.
Hvor giver det mest stabilitet at montere filteret? Tæt på styringen eller tæt på motoren? Det er vel tæt på styringen, vil jeg tro.
Men lige så snart motoren kommer over tomgang kører den ved ca 13-14 i afr.
Jeg er igang med at lave noget indkøring, og det er derfor at den går så fed i de højere omdrejninger, men ja det skal helt klart ændres.
Det er lav-ohms dyser. Hvad er PWM? Noget puls wide modulation eller hvad?
Ved sidste måling skete der desværre det at motoren satte sig. Så på tirsdag skal den over til ham som har bygget den, og så skal vi se om vi kan finde ud af hvad der er sket. Om det er et leje, eller den har banket. Det må tiden vise. Men det er for tidligt på en motor som kun har kørt ca. 1500km..
Er der ikke en af I andre som har en log, jeg må prøve at se. Jeg kunne godt tænke mig at se hvor stabile jeres signaler er i forhold til mine.
Alternativt kan jeg sende mit til jer, så kan I lave en vurdering.