Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 apr 2010, 00:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg er ved at plukke et gammelt KE-jet system ud af min bil, og skal erstatte det af et fuldbyrdet megasquirt system.

Jeg var ved at falde over kulfilteret (den beholder som opsamler benzindampe i fra tanken, og lukker dem ind i motoren ved driftvarm, via en magnetventil).

Hvad i alverden skal jeg gøre med den?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2010, 09:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
BMW køre med samme system, fra ca. 88 og frem. På dem op til 88 sidder der bare en lille ventil på slangen i stedet for kulfilter og magnet ventilen. Resten af systemet på dem er ens, så derfor har jeg blot pillet kulfilteret af min og sat sådan en ventil fra en gl model på.

Men man burde jo egentligt kunne lave en udgang så ms kan styre det, så skal den bare åbne over 1xxx rpm (den må ikke være åben i tomgang)

Her er den model uden:
Billede

nr 12 har bmw res. nr. 16 13 1 177 514 og koster 13 kr for en original.


Og her den nye model med:

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2010, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Egentlig så kan du på de fleste biler også høre dem åbne ved tomgang ved varm motor, så kører den en hvis frekvens.

Men kulfilteret sidder der jo netop som opsamling til benzindampe, hvad er det du siger den der ventil kan istedet for?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2010, 07:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg plejer bare at lade dem sidde! Kobler slangen fra manifolden!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2010, 14:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Tak Lars - bare iorden!

Jeg fik sat motoren på min 4-trins med 7 gearing (mener jeg det var) idag, er lidt spændt på hvordan den kombination kommer til at virke!

Jeg har bare noget hyr med motor og servobeslag der overhovedet ikke passer, der er jeg lige ved at trylle lidt, men det varer ikke længe før jeg begynder at putte den tilbage på plads i bilen :)

Har også fået bestilt min egen LC-1 m/ controller uden ur, så jeg kan montere den fast.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team