Megasquirt og kulfilter

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Megasquirt og kulfilter

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg er ved at plukke et gammelt KE-jet system ud af min bil, og skal erstatte det af et fuldbyrdet megasquirt system.

Jeg var ved at falde over kulfilteret (den beholder som opsamler benzindampe i fra tanken, og lukker dem ind i motoren ved driftvarm, via en magnetventil).

Hvad i alverden skal jeg gøre med den?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#2 Indlæg af JDJ »

BMW køre med samme system, fra ca. 88 og frem. På dem op til 88 sidder der bare en lille ventil på slangen i stedet for kulfilter og magnet ventilen. Resten af systemet på dem er ens, så derfor har jeg blot pillet kulfilteret af min og sat sådan en ventil fra en gl model på.

Men man burde jo egentligt kunne lave en udgang så ms kan styre det, så skal den bare åbne over 1xxx rpm (den må ikke være åben i tomgang)

Her er den model uden:
Billede

nr 12 har bmw res. nr. 16 13 1 177 514 og koster 13 kr for en original.


Og her den nye model med:

Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Egentlig så kan du på de fleste biler også høre dem åbne ved tomgang ved varm motor, så kører den en hvis frekvens.

Men kulfilteret sidder der jo netop som opsamling til benzindampe, hvad er det du siger den der ventil kan istedet for?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

Jeg plejer bare at lade dem sidde! Kobler slangen fra manifolden!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Tak Lars - bare iorden!

Jeg fik sat motoren på min 4-trins med 7 gearing (mener jeg det var) idag, er lidt spændt på hvordan den kombination kommer til at virke!

Jeg har bare noget hyr med motor og servobeslag der overhovedet ikke passer, der er jeg lige ved at trylle lidt, men det varer ikke længe før jeg begynder at putte den tilbage på plads i bilen :)

Har også fået bestilt min egen LC-1 m/ controller uden ur, så jeg kan montere den fast.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar