Jeg er ved at plukke et gammelt KE-jet system ud af min bil, og skal erstatte det af et fuldbyrdet megasquirt system.
Jeg var ved at falde over kulfilteret (den beholder som opsamler benzindampe i fra tanken, og lukker dem ind i motoren ved driftvarm, via en magnetventil).
Hvad i alverden skal jeg gøre med den?
Megasquirt og kulfilter
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Megasquirt og kulfilter
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
BMW køre med samme system, fra ca. 88 og frem. På dem op til 88 sidder der bare en lille ventil på slangen i stedet for kulfilter og magnet ventilen. Resten af systemet på dem er ens, så derfor har jeg blot pillet kulfilteret af min og sat sådan en ventil fra en gl model på.
Men man burde jo egentligt kunne lave en udgang så ms kan styre det, så skal den bare åbne over 1xxx rpm (den må ikke være åben i tomgang)
Her er den model uden:
nr 12 har bmw res. nr. 16 13 1 177 514 og koster 13 kr for en original.
Og her den nye model med:

Men man burde jo egentligt kunne lave en udgang så ms kan styre det, så skal den bare åbne over 1xxx rpm (den må ikke være åben i tomgang)
Her er den model uden:
nr 12 har bmw res. nr. 16 13 1 177 514 og koster 13 kr for en original.
Og her den nye model med:

-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Egentlig så kan du på de fleste biler også høre dem åbne ved tomgang ved varm motor, så kører den en hvis frekvens.
Men kulfilteret sidder der jo netop som opsamling til benzindampe, hvad er det du siger den der ventil kan istedet for?
Men kulfilteret sidder der jo netop som opsamling til benzindampe, hvad er det du siger den der ventil kan istedet for?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Tak Lars - bare iorden!
Jeg fik sat motoren på min 4-trins med 7 gearing (mener jeg det var) idag, er lidt spændt på hvordan den kombination kommer til at virke!
Jeg har bare noget hyr med motor og servobeslag der overhovedet ikke passer, der er jeg lige ved at trylle lidt, men det varer ikke længe før jeg begynder at putte den tilbage på plads i bilen
Har også fået bestilt min egen LC-1 m/ controller uden ur, så jeg kan montere den fast.
Jeg fik sat motoren på min 4-trins med 7 gearing (mener jeg det var) idag, er lidt spændt på hvordan den kombination kommer til at virke!
Jeg har bare noget hyr med motor og servobeslag der overhovedet ikke passer, der er jeg lige ved at trylle lidt, men det varer ikke længe før jeg begynder at putte den tilbage på plads i bilen
Har også fået bestilt min egen LC-1 m/ controller uden ur, så jeg kan montere den fast.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo