Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Hey i kloge hoveder

nogle der vil være behjælplige og kigge på min Ms opsætning? syntes jeg har fundet lidt fejl så ville lige have nogle med god forstand til at tage et kig

http://rapidshare.com/files/212307898/Ms_Nu.msq.html

her er et link til min fil (det eneste sted jeg lige kunne finde at uploade til)

Feks under Wheel decoder i bunden kan man vælge 025 og 024s9 style, læste under hjælp at 025 var til mange tænder 60+ (mener jeg) og 024s9 til under 60 min har 12 tænder og står til 025 :S bare en af de fejl jeg har lagt mærke til, men ville blive meget glad hvis i ville give den en kig og en tilbage mælding :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ingen der har mod på det?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det er noget med at mange havde problemmer med udsættere ved 4500 omd. med 025 wheeldecoderen når de kørte med 12-1 hjul, men det blev vist ændret i 29q4 (eller deromkring) coden :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du er nød til at oplyse hvad din opsætning er, ellers ved vi jo ikke hvad vi skal kigge på!

Atlså hvilken triggerhjul
Tænding
Dyser (ohm høj eller lav)
osv
osv

Men du skal bruger 025

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Efter et hurtigt kig.

Triggerangle anbefales at være 10 grader mere end maks tændings forstilling.
Og det er din ikke.

Ve tabellen bør være uden huller, og lodrette bjerge, det er din ikke.

Kun et par tanker.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaas skrev:
Du er nød til at oplyse hvad din opsætning er, ellers ved vi jo ikke hvad vi skal kigge på!

Atlså hvilken triggerhjul
Tænding
Dyser (ohm høj eller lav)
osv
osv

Men du skal bruger 025

Triggerhjulet er 12-1
Tændingen er med rotor og et sluttrin fra bosch
mere er jeg ikke sikker på lige pt men den starter og køre :)

Titel:
Senior Medlem

Hp Ae86 skrev:

Triggerhjulet er 12-1

Forstår ikke hvorfor du sætter dig ind i tingene, og læser de enorme mængder gode manualer der ligger på nettet.. Du vil aldrig få det til at køre ordenligt, uden at sætte dig ind i tingene..

MS er jo ikke plug'n'play.. Du kan jo se på svarene at folk er ved at være lidt træt af din flod af spørgsmål, fordi man kan se at du ikke har sat dig ind i tingene :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Juel skrev:
Hp Ae86 skrev:

Triggerhjulet er 12-1

Forstår ikke hvorfor du sætter dig ind i tingene, og læser de enorme mængder gode manualer der ligger på nettet.. Du vil aldrig få det til at køre ordenligt, uden at sætte dig ind i tingene..

MS er jo ikke plug'n'play.. Du kan jo se på svarene at folk er ved at være lidt træt af din flod af spørgsmål, fordi man kan se at du ikke har sat dig ind i tingene :?

Hvis man forstod alt hvad der blev forklaret i de tons af manualer, så forstår jeg ikke hvorfor det her forum er oprettet? jeg spøger stille og roligt om der er nogle fejl i min Msq, folk må da mælde ud om det er træls at jeg stiller spørgsmål?

Titel:
Senior Medlem

Hp Ae86 skrev:
Hvis man forstod alt hvad der blev forklaret i de tons af manualer, så forstår jeg ikke hvorfor det her forum er oprettet? jeg spøger stille og roligt om der er nogle fejl i min Msq, folk må da mælde ud om det er træls at jeg stiller spørgsmål?

Nu var det ikke for at pisse dig af, og det kom måske lidt skarpt ud.
Men dine indlæg tyder bare på at du ikke har sat dig ind i tingene, og sætningen "mere er jeg ikke sikker på lige pt men den starter og køre "
understøtter lidt mine anelser. Og self er forum til at stille spørgsmål, ingen tvivl der. :D
Men jeg ved bare at jeg har det sådan at hvis man kan se at folk ikke selv gider at prøve, så gider jeg ihvertfald ikke at hjælpe.. Hvis du forstår..

der er en masse super gode manualer, bla megamanual.com og http://www.extraefi.co.uk/ men du skriver ikke om du har ms1 eller 2 og om den er med extra kode eller ej.. Jo flere oplysninger du kommer med nu nemmere er det for folk at hjælpe, vi kender jo ikke dit setup..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Juel skrev:
Hp Ae86 skrev:

Nu var det ikke for at pisse dig af, og det kom måske lidt skarpt ud.
Men dine indlæg tyder bare på at du ikke har sat dig ind i tingene, og sætningen "mere er jeg ikke sikker på lige pt men den starter og køre "
understøtter lidt mine anelser. Og self er forum til at stille spørgsmål, ingen tvivl der. :D
Men jeg ved bare at jeg har det sådan at hvis man kan se at folk ikke selv gider at prøve, så gider jeg ihvertfald ikke at hjælpe.. Hvis du forstår..

der er en masse super gode manualer, bla megamanual.com og http://www.extraefi.co.uk/ men du skriver ikke om du har ms1 eller 2 og om den er med extra kode eller ej.. Jo flere oplysninger du kommer med nu nemmere er det for folk at hjælpe, vi kender jo ikke dit setup..

det er også iorden :) men skriv hvilke oplysninger i skal bruge, så skal jeg finde dem så godt jeg kan :) det er en Msns mener jeg den hedder, det er Ms1 extra ik? det er en boks fra HenrikGM.

har sat mig ind i det meste, har bare nogle irreterene ting jeg ikke kan gøre kål på, regnede bare med at i kunne se de små fejl der gemmede sig ibland min opsætning :) Feks , hvis den står i tomgang og jeg trykker pedalen i bund tager den ikke gassen fra bunden, altså når den skal over 1500-2000 rmp , når jeg ændre ladetiden til 4.5ms stopper den med det, men kunne forstille mig at spolen ikke kan holde til det i længden(det er en Mds Spark 1 spole) også ville jeg gerne have lambda sonden til at regulere når der ikke er tryk, men når den bliver aktiveret i Ms svinger den i tomgang og regulere ikke det jeg har sat den til...

når jeg starter den kan den finde på at (slå tilbage i starteren) men har hørt fra flere at 4agze bare gør det og det er der ikke noget at gøre ved...men det må der da være...? :S

lige de ting jeg kan huske lige nu :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time