Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2008, 11:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er der nogen firmaer på Sjælland der vil påtage sig at justere en motor in på rullefelt?

Grunden til spørgsmålet er at min brors firma tiltrækker sig de underligste biler, og mennesker.

Det hele starter med en Toyota. og MS
Den får en original kompressor motor, mener vi!!
Og bliver justeret ind på et rullefelt, håber vi!!!
Og det bliver lavet i Jylland, da det var billigst.

Efter et stykke tid kommer kunden til min bror og siger han har mistet trækkraft.
Vi kigger lidt på det, og opgradere ledningerne til kompressor koblingen, de var alt for tynde.
Og en masse anden ombygning af lednings nettet.
Da det var noget der var kastet i med en skovl.
Da koblingen til kompressoren nu kunne overføre kræfterne så døde motoren efter ca. 50 km :damn:

Manden finder så en anden der kan bygge en ny bund med de riktige komponenter, og denne gang med turbo :ha:
Denne gan også i Jylland.
Motoren begynder så at lægge olie.
Igen kommer den ned til min bror.
Og igen ryster vi på hovedet.
Turboen lægger olie fra lejehuset.
Det havde kun 5 revner :twisted:
Og olie rørs monteringen til turbo skal vi slet ikke tale om :wow:
Selve vastegate huset sad kun mfast med 5 ud af 6 bolte, tydelig vis fra en anden kineser turbo.
Man kan købe ting for billigt. :!:

Ejeren er nu blevet træt af billige løsninger.
Og finder en anden ny turbo.
En original garret ikke noget sammenfusket kineser ting.
Der er bare lidt ombygning der skal til for at den passer.

Så nu står vi her.
Jeg vil ikke røre bilen med en ildtang.
Måske kunne jeg køre den ind på vejen, men der er altid chanchen for at den brækker sig.
Så det vi søger er et seriøøst firm der kan justere den ind. og hvis den brækker sig, så har de erfaringen, og knowhov til at kunne bevise at det var motoren skyld ikke deres justering.

PS det er ikke et angreb på nogen landsdel.
Det er bare historien om en uheldig mand der har truffet de forkerte beslutninger.
Ud fra sin tegne bogs størrelse.

Så hvem kan MS på felt på sjælland??

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 18:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Så du/I mangler et seriøst firma der vil påtage sig restansvaret for et kuldsejlet projekt, er det rigtigt forstået?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 19:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
HenrikGM skrev:
Så du/I mangler et seriøst firma der vil påtage sig restansvaret for et kuldsejlet projekt, er det rigtigt forstået?



Det er sådan jeg læser det.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 20:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja såddan kan man læse det.

Men man kan også læse det som.
Justeringen af motoren skal der ikke kunne sættes en finger på.
Hvis lortet springer i luften.
Så derfor en mand/firma med referencerne iorden.
Dør motoren, er det bare lærepenge igen, igen.

Og nej vi leder ikke efter en der vil tage ansvaret, for et kuldsejlet projekt.
Det ansvar står den oprindelige "specialist" for.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 21:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Ja såddan kan man læse det.

Men man kan også læse det som.
Justeringen af motoren skal der ikke kunne sættes en finger på.
Hvis lortet springer i luften.
Så derfor en mand/firma med referencerne iorden.
Dør motoren, er det bare lærepenge igen, igen.

Og nej vi leder ikke efter en der vil tage ansvaret, for et kuldsejlet projekt.
Det ansvar står den oprindelige "specialist" for.

MVH

Morten


Lort sprænger sjældent i luften uden grund.
Lort sprænger sjældent i luften uden advarsel(er).

Kun hvis det for alvor er højtydende kan det gå så stærkt at en skæv retning tipper læsset. Umiddelbart er min opfattelse ikke at der er tale om noget ekstremt. (ydelse)

Hvis blandingen er rimelig iorden, så smelter ting ikke af sig selv.
Hvis tændingen ikke er tåbelig, så smelter ting ikke af sig selv.

Hvis man derimod giver gas med noget der "ikke trækker", så smelter det.(efter gentagne forsøg hvor man tjekker om fejlen skulle være gået væk af sig selv siden sidste gearskift... :damn: )

Hvad er "de rigtige dele"? Fandeme et godt spørgsmål. Hvis der står HKS, eller MSD, eller MickeyThomson, eller EAGLE, er det så de rigtige dele, når vi nu ved de kommer samme sted fra, som den kinaturbo, som åbenbart var den forkerte del?

Jeg er ikke sikker på du faktisk kan finde den mand/firma du søger på sjælland, der vil tage sådan en opgave, slet ikke hvis manden ingen penge har.
Men jeg ved du nemt vil kunne køre den motor ind efter en WB og et realistisk tændingsmap. Og nej, dele springer ikke i luften af sig selv. Der skal sprængstof til ;-)
Det lyder som en 4AGZE motor der er trykkonverteret. Det er slet ikke en motor der uden videre selvdestruerer, så længe effektkravet er rimeligt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 21:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Smeltning er nok ikke det store problem.
Medmindre man ikke har en ide om hvad man laver.

Men hvis man har set turboen, så kunne man tro at højden på stemplerne kan være justeret med en vinkelsliber.
Eller leje tolerencer der er justeret med en rundfil.
Så derfor springe i luften.
Og derfor vil jeg ikke røre den.

Penge er et mindre problem.
Han har jo sparet mange ved at finde den billigste udbyder. :damn:
Idag er han bare træt af det og er indstillet på at betale rigtige penge.
For at få bilen til at køre.
Så derfor spørgsmålet er der nogen med et rullefelt på Sjælland der kan justere et MS.

Resten var bare et surt opstød. over hvordan man kan blive vildført.
På det store alvidene internet.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2008, 23:06 
Offline

Tilmeldt: 18 sep 2006, 21:26
Indlæg: 4
Det er med stor forundring jeg af andre i Toyota kredse bliver gjort opmærksom på denne tråd.

Jeg har tilladt mig at kommentere de påstande som bliver fremlagt, de er for at kunne indgå i en læselig kontekst skrevet i parantes.

Quote:

Er der nogen firmaer på Sjælland der vil påtage sig at justere en motor in på rullefelt?
(Jeg har ikke bedt værkstedet om at Re-mappe MS, da det er mappet fint og kører med WB sonde,
derudover er værkstedet blevet orienteret om Turboens grundtryk og tryk ved indkøring)

Grunden til spørgsmålet er at min brors firma tiltrækker sig de underligste biler, og mennesker.
(Kunne være fordi det tidligere har været et godt værksted, som ikke bad om hjælp på internettet uden først at gøre kunderne opmærksomme på at de ikke havde styr på hvad de kaster sig ud i)

Det hele starter med en Toyota. og MS (Korrekt, bygget af en privatfusker i Horsens)
Den får en original kompressor motor, mener vi!! (4A-GZE med gearet remhjul ca. 190 HK)
Og bliver justeret ind på et rullefelt, håber vi!!! (Den bliver indkørt på vejen af René Turbomotor)
Og det bliver lavet i Jylland, da det var billigst. (Billigst, næppe, betalte 27.000 kr for en 4A-GZE)

Efter et stykke tid kommer kunden til min bror og siger han har mistet trækkraft. (En KABELSKO er faldet af et relæ til kompressoren)
Vi kigger lidt på det, og opgradere ledningerne til kompressor koblingen, de var alt for tynde. (Værkstedet skifter IKKE nogen ledninger, men sætter kabelskoen tilbage på relæet)
Og en masse anden ombygning af lednings nettet. (Lodret løgn, da der ikke bliver lavet andet, da de ikke tør røre noget der har med MS styringen at gøre)
Da det var noget der var kastet i med en skovl. (I motorrummet er det det originale ledningsnet sååååå)
Da koblingen til kompressoren nu kunne overføre kræfterne så døde motoren efter ca. 50 km (Korrekt, fordi privatfuskeren havde kvajet sig med krumtap/lejer ved monteringen, slagtede den sig selv)

Manden finder så en anden der kan bygge en ny bund med de riktige komponenter, og denne gang med turbo
Denne gan også i Jylland.
Motoren begynder så at lægge olie. (Korrekt, vi mener det er olietrykslangen på turboen der skal spændes)
Igen kommer den ned til min bror. (Nej den kommer på værkstedet hvor din bror er ANSAT)
Og igen ryster vi på hovedet. (Hvad mener du med vi?)
Turboen lægger olie fra lejehuset.
Det havde kun 5 revner (Det finder værkstedet først ud af, da de har brugt en hel dag på at afmontere turboen, skille den ad, samle den igen og montere, for efterfølgende at konstatere at der løber olie ud SURPRISE, det var derfor den var kommet på værksted)
Og olie rørs monteringen til turbo skal vi slet ikke tale om (Muligvis, men det virkede, da det jo ikke var der fejlen lå)
Selve vastegate huset sad kun mfast med 5 ud af 6 bolte, tydelig vis fra en anden kineser turbo.
Man kan købe ting for billigt. (Hvad har jeg da betalt?)

Ejeren er nu blevet træt af billige løsninger. (Har jeg på noget tidspunkt skelet til prisen?)
Og finder en anden ny turbo.
En original garret ikke noget sammenfusket kineser ting. (En ny Garret Turbo ja)
Der er bare lidt ombygning der skal til for at den passer.

Så nu står vi her.
Jeg vil ikke røre bilen med en ildtang. (Bare rolig, det kan jeg garantere dig for at du heller ikke kommer til)
Måske kunne jeg køre den ind på vejen, men der er altid chanchen for at den brækker sig.
Så det vi søger er et seriøøst firm der kan justere den ind. og hvis den brækker sig, så har de erfaringen, og knowhov til at kunne bevise at det var motoren skyld ikke deres justering. (Det er muligt i søger, jeg gør ikke og min bil heller ikke)

PS det er ikke et angreb på nogen landsdel.
Det er bare historien om en uheldig mand der har truffet de forkerte beslutninger.
Ud fra sin tegne bogs størrelse. (Nu er jeg ikke en mand, og du har vist ikke nogen forudsætninger for at udtale dig om min tegnebogs størrelse).

Så hvem kan MS på felt på sjælland??

MVH

Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 23:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mit personlige RÅD. ejeren er klog nok til selv at fikse den bil!! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2008, 00:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hej Camilla.
Jeg tror det er 2 helt forskellige biler vi taler om.

Men hvis du føler dig stødt, så var det ikke meningen.
Og det er på ingen måde ment som et angreb på ejeren af bilen.
Men de mennesker der i første omgang har haft fingre i den.
Det er ikke helt normalt at man justere olie tilførslen til turboen med en hammer, eller et koben.
Så kigger man ikke lige efter revner i selve lejehuset i første omgang.

Det jeg kan blive sur over er at man kan smide gode penge efter en bil.
Og ikke få et resultat der bare modsvarer almindelig fagmæssig korrekt udførelse.
Men nogle hovsa løsninger, der kun er en mark racer værdig.
Så derfor en beskrivelse af hændelses forløbet som jeg har oplevet det,
ude fra sidelinien.
Da jeg kun indirekte har været involveret i sagen.

Egentlig er det stadig et spørgsmål om findes der et firma på sjælland der kan rulle en bil ind med MS.
Da det bliver nødvendigt med den nye turbo.
Og det er kun for at give ejeren et alternativ her på sjælland til indkøring.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2008, 08:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
lqs skrev:
mit personlige RÅD. ejeren er klog nok til selv at fikse den bil!! MVH søren


+1 !!

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team