Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tomgang og MS
Indlæg: 28 okt 2008, 18:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2007, 19:20
Indlæg: 17
Hej alle,

Jeg er stadig lidt ny her og ny til MS så tag lidt godt imod.

Jeg går og prøver at få en Sierra 2.0 DOHC med kompressor til at køre og i den forbindelse er jeg løbet ind i nogen problemer med tomgangen på den.

Min tomgangsregulator er fra en Opel vectra 2.0 C20Ne, og problemet er at den kører somom den kun skyder på 3 cylendere.
Samtidigt har jeg ingen kontrol over tomgangen fra MS, lige meget hvad jeg sætter den til er der ingen forandring at mærke.

Jeg har derfor 2 spørgsmål.
1: Hvad i alverden kan der være galt hvis vi tager udgangspunkt i at alt det mekaniske er i orden - fordi den del er der styr på?

2: kan jeg helt undvære tomgangsregulatoren, og styre tomgangen evt på anden vis (ligesom man ville gøre på spjældhuse) - og i givet fald hvordan gør jeg det?

På forhånd tak!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2008, 18:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
1: skrot tomgangsmotoren til at begynde med.
2: Få motoren til at gå tomgang med en simpel spjældstopskrue, eller lign. luftomløb.
3: Hvis den vil gå pænt varm og kold, så bliv fra tomgangsmotoren indtil du har tjeck på MS. Motoren skal kunne køre uden tomgangsmotor.
4: KISS. KeepItSimpleStupid. Godt princip. Tilføj ikke noget du ikke SKAL bruge før du har hold i nødvendige funktioner.
5: Du kan altid gå agurk i mærkelige features bagefter.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2008, 18:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Nu jeg heller ikke en fandens haj til det, MEN.

Er det de samme 3 cylinder den hele tiden køre på? Eller er der bare udsættere på alle cylindere?

Uanset hvad, tyder det på det har sammenhæng med tænding... Men er slet ikke sikker...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2008, 18:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2007, 19:20
Indlæg: 17
klyfax skrev:
Nu jeg heller ikke en fandens haj til det, MEN.

Er det de samme 3 cylinder den hele tiden køre på? Eller er der bare udsættere på alle cylindere?

Uanset hvad, tyder det på det har sammenhæng med tænding... Men er slet ikke sikker...


Hej med dig,

Tak for hurtigt svar. Jeg ved ikke OM det er fordi den kører på 3 cyl eller om det bare lyder sådan.

Så snart jeg giver bare lidt gas så kører den fint iøvrigt.

I givet fald - hvis det er tænding - så går jeg ud fra jeg selv må finde ud af om jeg skal stille den frem eller tilbage?


Top
 Profil  
 
 Titel: Update
Indlæg: 08 nov 2008, 12:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2007, 19:20
Indlæg: 17
Hej alle,

Jeg har stillet bilen ned i blanding så den får knap så meget benzin.

Det har justeret tomgangen så den står som den skal.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team