Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2008, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Skal lige ha det banket ind med en hammer :lusket:

Er det rigtigt forstået at vis jeg konvatere til ms og en mapsensor og får den kørt ind til det max ladetryk og hk jeg vil lave (fx 260 hk og 1 bar) og derefter bruger min boostcontroller til at ændre effekten til (fx 200 hk og 0.4 bar) :reading: eller er det forkert opfattet. Det er nemlig livsnødvendig for mig at ha 2 effekter at vælge mellem :mrgreen:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja du justere den ind til max tryk, derefter kan du justere op og ned som det passer dig..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 19:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:
Ja du justere den ind til max tryk, derefter kan du justere op og ned som det passer dig..


Og så finder den selv den korekte blanding uden at det skal justeres ved det lave tryk :D perfekt

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 19:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Vi plejer altid hæve trykket lidt efter lidt, og justere..
Derved får du den bedste justering..
Når du så når det ønskede tryk, kan du derefter skrue op og ned som det passer dig...

Ved bare køre den ind på maxtryk, syntes jeg der er nogle steder der lige skal finjusteres, hvis du derefter sænker trykket...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:
Vi plejer altid hæve trykket lidt efter lidt, og justere..
Derved får du den bedste justering..
Når du så når det ønskede tryk, kan du derefter skrue op og ned som det passer dig...

Ved bare køre den ind på maxtryk, syntes jeg der er nogle steder der lige skal finjusteres, hvis du derefter sænker trykket...


ja okay, tak

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 19:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Man kan jo feks komme ud for at man ikke kører bilen "on-off", så naturligvist skal bilen mappes ind i hele området....!!

Hvis man "kun" mapper ind på fuld hammer, så giver det nok lidt problemer med kørbarheden ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 20:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Man kan jo feks komme ud for at man ikke kører bilen "on-off", så naturligvist skal bilen mappes ind i hele området....!!

Hvis man "kun" mapper ind på fuld hammer, så giver det nok lidt problemer med kørbarheden ;-)


Yep, alt efter hvor meget du bruger bilen til dagligt, jo mere tid skal der bruges på og mappe bilen..

Og når man så har brugt en masse tid på og justere den ind, i alle områder, så vil der altid være nogle steder hvor den ikke går optimalt, når en anden mand kører bilen, så må man køre en tur, og få manden til og "fremprovokere" de unormalheder bilen gør..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 01 jul 2008, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Okay. Det var meningen den sku bruges som sommerbil og lidt trackday :)

Men det blir megasquirt løsningen jeg bruger, at få den orginale omprogrammeret sys jeg er alt for dyrt når jeg højst sandsynlig ændrer et eller andet på motorer igen

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har du planer om løbende og opgrader motor,er en anden motorstyring oplagt.
VEMS er også en ret spændende motorstyring..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2008, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:
Har du planer om løbende og opgrader motor,er en anden motorstyring oplagt.
VEMS er også en ret spændende motorstyring..


Har os kigget på lidt forskellige men det virker som at der er mest support at få med MS , og så er den jo billig i forhold til fx FMJ eller wolf :D Det spiller os lidt ind.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team