Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

nå så skete det i dag... der røg en tændspole på cyl1. :damn: snakkede lige med min svorger der er mek. han sagde at det var meget almindeligt at de ryger og at de skifter en del på renault. men spørgsmålet er så om ms kan have taget skade af det? det er lidt surt hvis jeg montere en ny og ms brænder den af også eller hvis boksen kunne være skadet og det evt. kunne skade den endnu mere... og forresten søger jeg en ny tændspole BERU 058 905 105 til golf 1.8t agu hvis der skulle sidde en ælig mand og vide hvor jeg kan finde en billigt. på forhånd tak....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke MS har taget skade. Det gør de originale motorstyringer jo heller ikke når der ryger en tændspole.

Titel:
Nyt Medlem

okay kaas det var umiddelbart også min tanke at det var sikret på en eller anden måde. ms giver vel også bare signal eller tager jeg fejl.?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe en brugt tændspole til/fra lige netop den motor.Køb en ny, så dyre er de heller ikke...
Der er delme blevet solgt mange spoler til de motor gennem tiden, men spørgsmålet er om det ikke er slut trinet i din luftfilter kasse som er gået, hvis den da har det :?:
De nyere har ikke ...

Titel:
Nyt Medlem

jeg tror ikke umiddelbart at sluttrinet er gået. pillede det af under min fejlsøning og da kunne bilen slet ikke starte. det sider dog ikke monteret i luftfilterkassen mere da jeg køre med åbent filter og har derfor bare stripset det op i moterrummet. ved du nogenlunde hvad det ligger i prismæssigt?

Titel:
Nyt Medlem

vw golf skrev:
jeg tror ikke umiddelbart at sluttrinet er gået. pillede det af under min fejlsøning og da kunne bilen slet ikke starte. det sider dog ikke monteret i luftfilterkassen mere da jeg køre med åbent filter og har derfor bare stripset det op i moterrummet. ved du nogenlunde hvad det ligger i prismæssigt?

Se lidt her
http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_ ... 1&tPath=76

spjældhuse og MS skal der til

Titel:
Nyt Medlem

super takker mange gange for linket..! det bliver dog en "2" løsning da motorskjoldet er fjernet og da man kan se tændspolerne skal det helst være BERU som de andre men det kommer self an på prisen.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
vw golf skrev:

prøv evt at bytte rundt på 2 spoler - cyl 1 og 2 f.eks.
Hvis det er samme cyl den halter på så er det med garanti slut trinet der er gået!
Hvis du har flyttet "problemet" , ja så er det spolen.

og nej, den kan ikke køre uden sluttrin :up: men den kan godt halte på 3 cyl hvis det er gået i stykker!!
Og ikke for at virke kloge åge, men har du huske en køleplade bag på sluttrinet, nu du ikke har den i luftfilterkassen mere :coffee:

Titel:
Moderator

Meget relevant.

Modulet sidder i luftfilterkassen for at få noget forbistrømmen luft...

Skal man nå samme køleeffekt fritsiddende i motorrummet skal der _noget_ større køleplade til end det der er nødvendigt i luftstrømmen ;-)

Tændingsmoduler er generelt ikke særligt imponerede over for lidt køling. :reading:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Okay jeg har nok ikke formuleret mig ordentlig... der er et stort hul i siden på tændspolen så jeg er ikke i tvivl om den er gået... men var mest interesseret i at vide om boksen kunne have taget skade af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time