Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 16:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2008, 00:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Hvem kan køre/justere boksen på min AX GTI ind? Det er jo ikke hk/nm jeg er ude efter her, men blot en mere kørebar motor i de lave gear/omdr. Masser af forslag samt det gerne må være så tæt på lolland som muligt. Hvad med ham Kim Bonde, er han ok???

Mikael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2008, 11:42 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvilken styring snakker vi om....?? :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2008, 12:15 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis den er standart er det en motronic mp3.1, den kan ikke justeres men kan vel chippes
Tom

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2008, 14:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
saxo-power skrev:
Hvis den er standart er det en motronic mp3.1, den kan ikke justeres men kan vel chippes
Tom


Det skulle være en original boks taget fra en tysk AX GTI, grundet meget dårlig tomgang med den der sad i bilen fra fabrikken. Det er hvad jeg har fået at vide. Den skulle altså være helt magen til. Det med at justere boksen, der mener jeg også chippe, men vil jo kun have det gjordt i håb om en mere kørebar motor uden huggen i de lave gear...

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2008, 23:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Nogen der kan give mig et svar???

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2008, 01:18 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvis det er orginal boks, så kunne jeg godt tvivle på det er der du skal finde fejlen ....

Har du været omkring øvrig fejlsøgning?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2008, 01:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
JakobM skrev:
Hvis det er orginal boks, så kunne jeg godt tvivle på det er der du skal finde fejlen ....

Har du været omkring øvrig fejlsøgning?


Det skulle være en original boks, men fra en tysk AX GTI. Årsagen til der sidder en tysk boks i, skulle være meget dårlig tomgang med den boks bilen var født med. Med den gamle boks, lyste motorlampen heller ikke ved kold motor, men det gør den med den tyske. Hvis jeg starter bilen helt kold, og køre med det samme, så er der ingenting i vejen de først par minutter. Bilen hugger ikke. Efterfølgene begynder motorlampen at lyse i et par sekunder af gangen. Det kan den gøre fra 1-3 gange. Jeg tror at bilen får det benzin den har brug for når den er helt kold, men så begynder at køre lidt for magert efterhånden som den bliver varm. Ved varm motor kan den også godt tøve lidt med at trække når man giver fuld gas. Og så er jeg lidt i tvivl, om den tændingsbanker en smugle lige i det man giver fuld gas. Jeg køre på 98 blyfri. De eneste ændringer der skulle være på motoren, er KN indsatsfilter, bananmanifold, samt planet og bearbejdet topstykke. Vil Kim Bonde være manden der kan ændre de ting med en måske ny indkøring???

Mikael


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team