Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 16:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hvem kan køre/justere boksen på min AX GTI ind? Det er jo ikke hk/nm jeg er ude efter her, men blot en mere kørebar motor i de lave gear/omdr. Masser af forslag samt det gerne må være så tæt på lolland som muligt. Hvad med ham Kim Bonde, er han ok???

Mikael

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Hvilken styring snakker vi om....?? :wink:

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis den er standart er det en motronic mp3.1, den kan ikke justeres men kan vel chippes
Tom

1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt

Titel:
Nyt Medlem

saxo-power skrev:
Hvis den er standart er det en motronic mp3.1, den kan ikke justeres men kan vel chippes
Tom

Det skulle være en original boks taget fra en tysk AX GTI, grundet meget dårlig tomgang med den der sad i bilen fra fabrikken. Det er hvad jeg har fået at vide. Den skulle altså være helt magen til. Det med at justere boksen, der mener jeg også chippe, men vil jo kun have det gjordt i håb om en mere kørebar motor uden huggen i de lave gear...

Mikael

Titel:
Nyt Medlem

Nogen der kan give mig et svar???

Mikael

Titel:
Admin
Admin

Hvis det er orginal boks, så kunne jeg godt tvivle på det er der du skal finde fejlen ....

Har du været omkring øvrig fejlsøgning?

Titel:
Nyt Medlem

JakobM skrev:
Hvis det er orginal boks, så kunne jeg godt tvivle på det er der du skal finde fejlen ....

Har du været omkring øvrig fejlsøgning?

Det skulle være en original boks, men fra en tysk AX GTI. Årsagen til der sidder en tysk boks i, skulle være meget dårlig tomgang med den boks bilen var født med. Med den gamle boks, lyste motorlampen heller ikke ved kold motor, men det gør den med den tyske. Hvis jeg starter bilen helt kold, og køre med det samme, så er der ingenting i vejen de først par minutter. Bilen hugger ikke. Efterfølgene begynder motorlampen at lyse i et par sekunder af gangen. Det kan den gøre fra 1-3 gange. Jeg tror at bilen får det benzin den har brug for når den er helt kold, men så begynder at køre lidt for magert efterhånden som den bliver varm. Ved varm motor kan den også godt tøve lidt med at trække når man giver fuld gas. Og så er jeg lidt i tvivl, om den tændingsbanker en smugle lige i det man giver fuld gas. Jeg køre på 98 blyfri. De eneste ændringer der skulle være på motoren, er KN indsatsfilter, bananmanifold, samt planet og bearbejdet topstykke. Vil Kim Bonde være manden der kan ændre de ting med en måske ny indkøring???

Mikael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time