Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 23:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2007, 15:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Har lige monteret MS1 v3.0 på min motor (4AGE 20v), den starter nogenlunde, men går meget lavt i tomgang og går ud hvis man trykker på speederen. Den msq jeg bruger er fra en med samme motor og samme trigger metode (12-1 hjul på knastakslen) han kører dog med andre tændspoler, men også wasted spark.

Har uploadet msq filen og en log (har glemt at sætte stikket på TPS'en, men den gør det samme med stikket på). Ved godt den kører lidt fed, men synes ikke rigtigt jeg kan ændre noget uden den går ud.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt.


Vedhæftede filer:
Filkommentar: -
Car1.zip [44.37 KiB]
Downloadet 692 gange

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2007, 16:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Har du husket at configure hvilken mapsensor boxen kører med osv ?

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2007, 14:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Jeps, standard map sensor.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2007, 15:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
hvad version megatune kører du med


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2007, 19:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
2.25

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2007, 20:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Kan det være fordi det er samme ledning som forsyner dyserne og begge tændspoler med 12v.?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2007, 05:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja det kan det være.
Hvis man kigger på din batteri spænding så ligger den på præsis 12 volt
Med små hurtige dyk ned til 11 volt.
Lader din generator?
Og de 1 volts dyk kunne tyde på at dit ledningsnet ikke er helt 100% i orden.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2007, 19:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Generator virker.
Hvor tager i 12v til tændspolerne? fra benzinpumpe relæet? Og så kl. 15 fra tændingslås til dyserne?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2007, 20:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Lige en anden ting. Så på denne tegning ( http://extraefi.co.uk/Drawings/4CyWasted_VR_Wiring.GIF ) at der sidder en kondensator på 12v. ledningen til tændspolen, hvilen type skal det være? http://www.el-supply.dk/?Gid=25

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2007, 05:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et relæ til pumpe og spoler
Et relæ til dyser tomgangsmotor, og wb sensor
Og tændings + fra bilen til ms.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team