Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 feb 2007, 18:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Indlæg: 80
Hey derude.

Jeg har gang i et projekt 4agze i en corolla ae 86.

I tirsdags skulle vi så prøve at have liv i bæstet - det kom der også, vi holdte liv i den lidt for at tjekke for mærkelige lyde, olie tryk osv.¨

Dagen efter skulle vi så have bredbåndlambda i, vi sætte der tænding på bilen på at få strøm til lamdasonden..

Jeg står så og roder ude i motorrummet og opdager at det ryger fra dyserne og at de er pæn varme...¨

Jeg fejlfinder lidt hist og pist, og finder så ud af at boxen ligger stel på dyserne hele tiden- endda uden klemme 15 på.. hmf..

Jeg kommer så frem til at det må være dysse udgangene i boxen der er brændt af.

Grunden til dette er at vi en meget sen aften overhovedet ikke har tænkt over at det var lavohmsdyser! sådan noget pis. Men ak og ve, man lærer af sine fejl. ¨

Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:

Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨

Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A

Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt


derfor skal jeg nu have disse udgange skiftet, men ved ikke med hvilke og hvad mere osv. Jeg har prøvet at få fat i Rene fra www.turbomotor.dk men uden held, telefonen er enten optaget eller på telefon svarer..

Så ville jeg høre om der muligvis var nogen er jer der har været ude for det samme, og om der muligvis er nogen der kan svare mig på om firmaet turbomotor.dk stadig existerer ?

Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj

_________________
MVH Anders Amby


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2007, 18:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Så lang tid der er toyotaer, er der turbomotor.dk er jeg ret sikker på :) Han har bare lidt travlt nogle gange, prøv at ringe igen, han kan helt sikkert hjælpe dig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2007, 19:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Snakker dagligt med hans kammerat Finn, så han er skam ikke gået ned.

Ring til turbomotor, mellem 15-17, mandag til torsdag. Hvis der er optaget ringer man 5-10 min efter, så er der næsten træf garanti inden for de 2 timer.

Og bare rolig, hvis han ikke har tid til at snakke, siger han det eller også tager han ikke tlfen.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2007, 07:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
amby skrev:

Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:

Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨

Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A

Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt

Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj


Jeg tror lige at du burde læse dette afsnit i manualen igen
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#injresist

Ifølge formlen her giver det en 4 ohms formodstand pr dyse.
Her står også lidt om hvorfor man ikke skal bruge en modstand til 4 dyser.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 09:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der skal ikke modstande på.Boxen kan sagtens kører med både høj og lav ohms dyser...
Det er i din opsætning den er galt...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 10:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Amby/Nikolaj, Har i fået bilen ud og køre?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 12:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har i haft boxen åbnet ?
MVH FInn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2007, 13:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HAAAAAAAALLOOOOOOOOOOOO

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2007, 16:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Han har vel fået expert hjælp på TE...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2007, 17:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Indlæg: 80
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Har i haft boxen åbnet ?
MVH FInn


Hej kan først svare nu..

Boksen har vi ikke haft åbnet.. Men nu virker dysedriverne igen!?
....Men - nu har jeg ingen gnist!

Megasquirt sender ikke rigtigt noget ud til sekseren på tændingsmodulet..

Tændingen stiller sig også sært når jeg cranker..'
... Omdrejningstal er fint...

Når jeg cranker rammer den heller ikke mappet.... ?

Den stiller sig nogen gange bare på 28grader, og andre gange på -10
Mærkelig noget..



Det er satme mærkeligt.. Jeg har jo haft den startet...

Hmf.. jeg er godt nok ved at brumme lidt over det hehe..

_________________
MVH Anders Amby


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team