Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 11:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg fik startet maskineriet op med MS (MsNs Extra 29q) forrige weekend. Kørte og småjusterere i løbet af ugen.
Fredag eftermiddag begynde den pludselig at te sig underligt. Kørte på 2-3 cylindre... Listede hjem, hev tændrør ud, målte tændkabler igennen (omkring 4 Kohm og en enkelt på 8 Kohm)
Samlede det hele igen og bilen kørte fint.

Men kun til i går aftes. Det begyndte den at lave tricket igen - det samme her i dag.
På vej hjem fra arbejde døde den fuldtstændigt 2 gange.
Den kører sindsyg fedt (omkring 10/1 AFR følge LC1) og lugter kraftigt af benzin - skyder også i udstødningen. Men PW er som den plejer.
Der er bestilt nye kabler og tændrør som bliver skiftet på torsdag.
MS har lavet nogen reset samt relæerne har klikket, mens den har kørt dårligt. Men har det noget med DET at gøre? Eller ligger der måske en fejl gemt i boksen?
Jeg har prøvet at reflashet boksen, men det hjalp ikke.
Tændrørene var meget sorte - kan den meget fede blanding have ødelagt dem?
Umiddelbart var min første tanke at dysedriverne måske var stået af, så de var åbne konstant - men ifølge stim-boardet er det ikke tilfældet...

MSQ: http://vezzel.dk/MS/megasquirt200607312038.msq
Log: http://vezzel.dk/MS/datalog200608010818.xls

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Hvis PW er ens kan det kun være benintrykket der ændre sig eller tændingen der svigtet. Er det tændingen der svigter vil den jo sætte ud.

Det log du har lagt ud her er jo latterligt stort - Gør den det på hele logget? Din "Engine bit" er godt nok MEGET underlgit syntes jeg.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
hvis den resetter så vil du vel få after start enrichment et par gange (ikke warmup - men den lige efter) eller hva'?

Uanset hvad så skal du have kringlet de resets - det er og bliver det suverænt vigtigste. Hvad har du af trigger, hvor er dine ledninger (f.eks. ikke for tæt på generatoren vel?) osv.?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Wildert: ASE Bliver kun aktiveret på kold motor så vidt jeg ved.

Jeg orker ikke at kigge en kæmpe log igennem, men hvis PW er som den plejer ville jeg kigge på tændingskredsløbet. Der løber høje strømme som godt kan forårsage en reset, hvis de løber forkert.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
xillur skrev:

Er vi 112% sikre på det? (Det er ½ år siden jeg overhovedet har KIGGET på min MegaTune, og 1½-2 år siden jeg har kigget mere seriøst på den :-)).

Citat:
Jeg orker ikke at kigge en kæmpe log igennem, men hvis PW er som den plejer ville jeg kigge på tændingskredsløbet. Der løber høje strømme som godt kan forårsage en reset, hvis de løber forkert.

Jeg vil i hvert fald få klaret de resets som det absolut allerførste - så kan man panikke over eventuelle andre fejl bagefter - men jeg har på fornemmeren at de vil fordufte hvis de resets forsvinder. Det er i hvert fald min egen erfaring.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Wildert skrev:
xillur skrev:

Er vi 112% sikre på det? (Det er ½ år siden jeg overhovedet har KIGGET på min MegaTune, og 1½-2 år siden jeg har kigget mere seriøst på den :-)).

Jeg er ret sikker, men har ikke kunne finde switchpunktet for hvornår ASE bliver/bliverikke aktiveret.

Grunden til at det står så klart i hukommeren er, at jeg har rodet usandsynlig meget med cranking og kan huske, at jeg lurede en del over at ASE ikke blev aktiveret på varm motor.

Titel:
Mester Medlem

Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Kan spørger ikke lave et log hvor den kører fint og så lige pludselig slå over og laver det der nummer? Så kan man kigge efter forskelle.

Titel:
Senior Medlem

Havneren skrev:
Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr

Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.

Titel:
Mester Medlem

Med hensyn til Engine bit så kig her:

http://www.megasquirt.info/

-Søg efter "engine bit" og tag den øverste. Kig nederst på siden.

Om der er kommet mere på ved jeg ikke, men jeg syntes det ser NOGET underligt ud.

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time