Morten VJ skrev:
Henrik jeg tror du burde kigge på en Honda med multipoint indsprøjtning.
Det hele sidder i fordeleren. et multitands hjul til omdrejninger, og et enkelt tands til ød cyl 1.
Fordeleren er monteret på samme måde som en gl volvo 740. dvs drevet af knasten.
Over 100 hk pr liter, og maks omdrejninger ved 7500.
i en bil der er garenti på.
Det er måske ikke så dårligt, som mange mener.
MVH
Morten
Kodeordet her er "drevet af knasten".
Der er pokker til forskel om det er knastdrevet, eller om det er drevet af en mellemaksel over yderligere et vinkeldrev, der yderligere slæber på en oliepumpe.
MEN; Jeg har taget denne diskussion snart en helvedes masse gange, og det er i bund og grund op til folk selv, om de skal bruge en motorstyring der timer på uS, for derefter at tage krumptapssignal via en tandrem/kæde, via en mellemaksel, via et vinkeldrev op igennem en fordeler hvori man har svejst et knallerttandhjul på, lige under gnistgabet mellem rotor og dæksel, kontra at tæske et simpelt hjul på krumptappen, og fabrikere et uhyre simpelt beslag til krumptappen, for derefter at få den maksimale præcision foræret lige ned i lommen.
Det er selvf. folks egen motor, og da det næsten er et frit land vi lever i, så _kan_ man jo vælge at tage signalet ude i 4-5 transmissionsrække, om man vil, men IMO er det ikke måden at gøre det på.
Jeg synes da feks det er tankevækkende at de fleste aftermarket motorstyringer snupper signalet fra krumptappen, men de må jo ikke vide bedre....
Ironi off...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!