Nolan skrev:
Saab-Daniel skrev:
Der er, så vidt jeg husker, en kalibrerings-funktion i MS... Det burde da kunne klare det...
Daniel.
Det er der -
"Tools -> Calibrate TPS" i menuen.
Du slipper speederen og henter den lave værdi - speederen i bund og hent den høje værdi. Done !
Så ved MS, hvad den skal forvente fra TPS'en.
God hjul !
/Nolan
blev færdig med ledningsnet idag. ville lige cheke om de forskellige ting virked og satte tænding på. grundet tidsnød havde jeg ikke lige sat krumtapssensor da jeg vidste at jeg ikke ville kunne nå at køre eller noget i bilen aligevel. det der undre mig er at jeg stadig ikke kan få ms til at gøre det med at hente dem lave værdi ved lukket spjæld og den høje værdi ved åbent spjæld. når jeg stiller potmeteret så det passer med at den står på 99% ved fuldt åbent spjæld så kan jeg stadig ikke få den til at gå under lige omkring de 30% ved lukket spjæld.
hvad gør jeg mon galt. kan der være nogen potmetre som man ikke kan bruge, skal der være omdrejningssignal når jeg henter værdierne eller hvad er trikket.
ud over det ødelagde jeg selvfølgelig luft temperatur sensoren ved at spænde den for meget, den blev til to dele.
nå men det kan der da gøres noget ved.