Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: østjylland
købte et tilfældigt gasspjæld potmeter ved en hugger (100 kr) har monteret det på et extra gasspjæld som jeg også købte ved en hugger (150 kr) men det som jeg kan se er at når jeg justere potmeteret så det lige pracis siger 100 % åben ved fuldt åben gasspjæld så siger det altså 30 % åben ved næsten lukket spjæld. det virker perfekt og alt men syntes at det virker af lidt meget med de 30 %.

kan det bruges eller skal jeg ha fat i et andet.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hmm virker lidt mærkeligt men der er vel indbygget en funktion i ms der gør at du kan stille værdierne for 0% åbent og 100% åbent... ? har ikke selv erfaring emd det endnu men der er meg garanti andre der har.. held og lykke

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Der er, så vidt jeg husker, en kalibrerings-funktion i MS... Det burde da kunne klare det...
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Saab-Daniel skrev:
Der er, så vidt jeg husker, en kalibrerings-funktion i MS... Det burde da kunne klare det...
Daniel.

Det er der -
"Tools -> Calibrate TPS" i menuen.
Du slipper speederen og henter den lave værdi - speederen i bund og hent den høje værdi. Done !

Så ved MS, hvad den skal forvente fra TPS'en.

God hjul !

/Nolan

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
Nolan skrev:
Saab-Daniel skrev:
Daniel.

Det er der -
"Tools -> Calibrate TPS" i menuen.
Du slipper speederen og henter den lave værdi - speederen i bund og hent den høje værdi. Done !

Så ved MS, hvad den skal forvente fra TPS'en.

God hjul !

/Nolan

blev færdig med ledningsnet idag. ville lige cheke om de forskellige ting virked og satte tænding på. grundet tidsnød havde jeg ikke lige sat krumtapssensor da jeg vidste at jeg ikke ville kunne nå at køre eller noget i bilen aligevel. det der undre mig er at jeg stadig ikke kan få ms til at gøre det med at hente dem lave værdi ved lukket spjæld og den høje værdi ved åbent spjæld. når jeg stiller potmeteret så det passer med at den står på 99% ved fuldt åbent spjæld så kan jeg stadig ikke få den til at gå under lige omkring de 30% ved lukket spjæld.
hvad gør jeg mon galt. kan der være nogen potmetre som man ikke kan bruge, skal der være omdrejningssignal når jeg henter værdierne eller hvad er trikket.

ud over det ødelagde jeg selvfølgelig luft temperatur sensoren ved at spænde den for meget, den blev til to dele. :D nå men det kan der da gøres noget ved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time