Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2006, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Er der nogen der kan anbefale en krumtapføler til mit projekt???

Har lavet remskiven om så den har to "skygger" på 60grader, og skal bruge en Hall giver eller noget andet universelt,

Skal ud og have købt en lufttempføler, tændboks og en giver/føler.

Tempføler og tændboks er ikke noget problem, skal bare have det købt.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 06:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg ved at Henrik sælger en fin føler.

Der er flere biler der bruger en hall giver der kan bruges.
Det mest normale er at den sidder i topstykket, og bruges til at finde cyl 1. kig efter biler med en spole pr cyl.

En giver der sender et Hall signal er helt klart nemmest, da man slipper for ekstra elektronik.

Medmindre man har det nyeste print.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 18:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Uanset om man har de nyeste print der kan køre med induktiv giver, så er det stadigt nemmere at vælge en digital giver.

Hvis ens timeløn er bare lidt mere end 25dkr/time, så er en "rigtig" sensor klart vejen.

Jeg har hekset med mange oem sensorer, og ALLE har været noget halvvejs lort. En digital sensor virker i første hug, og livet er (IMO) alt alt forkort til at hekse med een eller anden åndssvag sensor som kun virker halvvejs.

Induktive givere er teknik der blev opfundet fordi man ikke kunne lave den digitalt, og længe før Hall giveren kom frem. IMO ganske forældet, og fungerer som en fin antenne placeret i motorrummet. Fin til at finde en defekt diode i en generator, og vil også give en fin puls når man tænder og slukker feks et langtlysrelæ....

Problemet er hver gang at MS er universalt, og de fleste induktive givere er skræddersyet bilen oem motorstyring. Så når man får den tossede ide at genbruge en oem induktiv giver skal man altså skræddersy sin MS til den sensor, ellers er det noget skrammel.

Typisk kan man nå at montere en digital sensor, incl triggerskive mellem 10 og 15x inden den induktive sensor makker ret, især hvis man ikke har enten prøvet det før, eller har noget konkret at gå efter.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 18:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Øv. Det du skriver Henrik, betyder at der skal ny giver på min styring hvis jeg vil køre med MS. Den er nemlig induktiv med 60-2 hjul. Jeg ville gerne køre med begge dele af praktiske årsager, og det lyder bøvlet at skulle have to hjul med to sensorer monteret.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 20:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Det nærmeste jeg kan finde på arbejdet (citroën) er Piesoelektroninske føler, der bruges ved knasten, til ca450kr. men har en lidt dum fasong til et hjemme lavet beslag.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 20:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
duckstardeluxe skrev:
Øv. Det du skriver Henrik, betyder at der skal ny giver på min styring hvis jeg vil køre med MS. Den er nemlig induktiv med 60-2 hjul. Jeg ville gerne køre med begge dele af praktiske årsager, og det lyder bøvlet at skulle have to hjul med to sensorer monteret.


Jeg ville ihvertfald holde poterne fra den sensor, ISÆR når du skal bruge den til resten af bilens elektronik!
Du er selvf. fri til at eksperimentere, der findes måske en løsning på nettet, søg feks efter "LM1518".

Hvis jeg nu var dig(det er jeg ikke, men nu siger jeg det alligevel), så ville jeg montere en ekstra sensor på det hjul(forudsat hjulet er fornuftigt lavet, men det vurderer du selv) og genbruger det.

Ellers så er det altså ikke så pissesvært at lave sådan et trigger hjul.
Hald79 der engang skrev herinde lavede sådan et hjul med en vinkelsliber på en lille time engang da Ms var en fuglerede, og det vildeste var et MF2 anlæg med mapsensor!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Nu er det jo lidt at hijacke tråden, men Henrik tak for gode svar både på PB og her i tråden. Hvis jeg kunne holde mig til at skulle håndtere monteringen af udelukkende elektronik og de andre sensorer, så tror jeg godt det vil kunne lade sig gøre at køre med en parallelinstallation, men at få kreeret et ordentligt beslag samt montere en ny pickup føler dernede er en for mig umulig opgave.

Jeg må leve videre med SMT6 og de 4 tilskudsdyser... :/

Vedhæftet tegning af den orig. montering.


Vedhæftede filer:
rpmgiver.jpg
rpmgiver.jpg [ 14.24 KiB | Vist 4622 gange ]

_________________
Vh. Anders
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 22:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan man ikke bare bygge den orginale strømfordeler om,som kan på en toyota.
Syntes det er smart når der ikke er trukket ekstra ledninger ud i motorrum,og så bare snuser ind på de orginale følere ved ECU.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 09:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Øhh.... I mit tilfælde har jeg ingen strømfordeler (1stk dobbelt tændspole)
Og bilen køre originalt med platin tænding, og det tror jeg ikke er præcist nok til et signal for motorstyringen.

Det er ikke kadett'en der skal modaniseres.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lars E skrev:
Øhh.... I mit tilfælde har jeg ingen strømfordeler (1stk dobbelt tændspole)
Og bilen køre originalt med platin tænding, og det tror jeg ikke er præcist nok til et signal for motorstyringen.

Det er ikke kadett'en der skal modaniseres.


Presisionen behøver ikke nødvendigvis at blive ringere med en platin styring. så længe det ikke er slidt op.
Og man ikke hæver omdrejningerne radikalt.
Det kræver jo nødvendigvis lidt kontrol, og justering.
Men er nok lige så precist som en org fordeler, eller et hjemmebrygget hjul på krumtappen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team