Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hvor kan man købe Megasquirt i DK?? og hvad koster de ca. det skulle gerne være en af de nyere modeller.
Helst færdig samlet da jeg ikke gider lodde, men heller vil komme igang med det samme :)

MVH
Johan O R

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
www.boost-it.dk

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Ikast
har du set den tråd aller øverst hvor der står LINKS TIL MEGASQUIRT??? prøv og trykke på den... kom nu bare prøv det det er ikke farligt.........

TLF 40550416
Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg købte min her http://www.rs-autosport.com/
Tag og brug lidt penge på ledningsnettet, jeg kan anbefale det fra rs-autosport der er markeret for hver 5cm hvad den ledning er til.

Titel:
Moderator

Ja, eller nummereret kabel med numre for hver 10cm....Lad for guds skyld være med at lave det med 22 grå ledninger. Det er lidt indviklet at tilslutte!!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Da jeg lavede min pigtail var det med sort ledning (og kun trukket de ledninger der skulle bruges) ud til orig. boksens stik (modparten) og i hver ende af ledningerne havde jeg sat en label der viste hvad den skulle sættes til. Var intet problem.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja jeg ville nu helst hvis man kunne bruge bilens eget ledningsnet, og så lave det trick med at putte MS'en i en gammel (def.) ECU kasse.

Jeg er godt med på at det bedste er at skifte hele ledningsnettet, så man har 100% styr på alle ledninger, og man undgår at lede i blinde efter en fejl i en knækket ledning, eller andet..

Jeg har læst en del om MS rundt omkring, men der er lige et par ting jeg ikke helt er med på:
Hvis hele ECU'en skal udskiftes til MS, skal man så bruge den der hedder MSn'S eller MSII m. daugther kort?
Og hvad er forskellen på MSII og HenrikGM's version 2 (har de noget med hinanden at gøre)??
kan aux udgangende programmeres til at styre eks. vand ind/over sprøjtning?

MVH
Johan O R

Titel:
Moderator

Johan O R skrev:
JaHvis hele ECU'en skal udskiftes til MS, skal man så bruge den der hedder MSn'S eller MSII m. daugther kort?
Og hvad er forskellen på MSII og HenrikGM's version 2 (har de noget med hinanden at gøre)??
kan aux udgangende programmeres til at styre eks. vand ind/over sprøjtning?

MVH
Johan O R

MSnS er alt rigeligt til 99,9% af alle tilfælde. Kun hvis man er en haj ud over det sædvanlige kan man udnytte MSII´s muligheder. Kræver man er hardcore i proggramering direkte, og har et motorkendskab noget over det sædvanlige. IMO findes der ingen i DK der har noget at bruge det til. Jeg har ihvertfald ikke hørt om nogen der har skullet bruge noget MSnS ikke kunne tumle. (jo, den kan ikke styre en tiptronicgearkasse med CAN-BUS, men det er jo også kun aktuelt på nogle få meget dyre biler!!)

MSII og min udgave har intet med hinanden at gøre. Min udgave er tilpasset MSnS incl de fleste upgrades og Flyback boardet onboard. V8 på lavohm med wasted spark er en mulighed.

Langt hen af vejen er der frie tøjler til at bruge udgangene til næsten hvad som helst, hell, du kan bruge dem til at trække kørelyset hvis du ikke kan finde på andet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Takker for det oplysende svar..
Kan der tilsluttes banke sensor til MS forresten??

Har du nogle af dine MSnS hjemme og hvad skal den koste, samlet eller ej. jeg skal også bruge en relæ box.

MVH
Johan O R

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Johan O R skrev:
Takker for det oplysende svar..
Kan der tilsluttes banke sensor til MS forresten??

Har du nogle af dine MSnS hjemme og hvad skal den koste, samlet eller ej. jeg skal også bruge en relæ box.

MVH
Johan O R

En relæ boks, hvad skal den bruges til ?
I mine øjne er det et totalt unyttigt stykke ekstraudstyr, der kun hæmmer dig i den videre udvikling.
2 relæer og et par sikringer, og du har din egen relæboks. der ikke skal bygges om, når man vil udbygge systemet.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time