Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Yes... som nogle måske ved har jeg længe haft problemer med motoren og troede at det var min dårlige manifold...

Så fik jeg skiftet den revnede manifolden ud med et styk tilpasset 8v bananmanifold (det er en længere og meget frustrende historie), og regnede selvf. at det ville løse problemet med motoren... men nej...

Jeg fik så at vide af nogle mekkere at det sikkert var fordi at modtrykket i udstødningen var for lav, pga. bananmanifolden og gennemstrømningspotten... og det kunne der jo være noget om...

Jeg købte derfor en dæmper til potten, som både øger modtrykket og dæmper potten, så man igen kan føre en samtale i kabinen... det er jo et plus...+...

Nu er det så at bilens tilstand er blevet så kritisk at jeg overvejer at sælge den, men fanme nej... den skal sgu ku laves...

Kørte derfor til peugeot og snakkede med deres mekanikere, og de sagde at det sikkert var tændspolen som skulle skiftes, men de ville have den på tester først... derfor kørte jeg ud til en kammerat som er på et værksted med tester, og lånte deres... ville ikke betale 450 kr for at peugeot sætter en com til i 5 min...

Efter en lille test, viser det sig at der er en 5-6 ting som der er fejl på, bla. fejl på ECU, Mapsensor, tændingssekvens osv.... jeg kunne straks mærke min pengepung udtøre i min bukselomme... men heldigvis var det ikke så galt som det tegnede til... vi nulstillede peugeoten og tog en lille køretur... og derefter var der kun fejl på Mapsensor/Barometertrykføler..

Det er så her jeg vender mig til jer... Hva fan skal jeg gøre... og hva koster det... har kløgtige folk til rådighed... skal bare høre om dette virkelig kan være det der er skyld i at min dejlige bil er forvandlet til et stort sort hostende og pustende magisk orgl...! :)

Nogen der kender problemet, og evt har fået lavet det hos peugeot eller andessteds... og hva stod det jer i... er ved at blive idiot af at køre i den...

Fejlen manifestere sig som følgende: Bilen kan ikke holde tomgang, går ud når man kobler ud både i høje og lave omdrejninger... nogle gange føles det som om den køre på 3 cylindre, nogle gange på 1... den hukker, hopper og skyder som var det en lada fra før 1940 på madolie... ingen fornøjelse at køre i... :(

Beklager den lange smørre... skulle af med det... ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
bilen har jo ikke rigtig en jordisk chance for at give rigtig mængde benzin hvis din map er i uorden.. så lån en anden og prøv dig frem.. held og lykke..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har skiftet en enkelt eller to af dem da jeg var hos peugeot men renault har det med at det bare er slangen op til der revner eller knækker....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg sidder et eller andet sted og gennemlæser indlægget igen og igen, for at finde årsagen til at du ikke har ladet Peugeot (eller Bosch for den sags skyld) tjekke motorstyringen for fejl. De oplevelser du har haft kan skyldes flere af følerne på sådan et dyr, så det første man gør med en motorstyring så moderne som din, er at få fejlene udlæst. En 50'er til kaffekassen plejer at gøre tricket, istedet for de 450 slag..

- og jeg er helt enig, det er klart det er MAP sensoren der er død. Hvor den sidder på din maskine ved jeg ikke. På min er den monteret direkte i manifolden, men den kan jo også sidde på et beslag med en slange ført til manifolden.

Titel:
Nyt Medlem

Ved godt at jeg burde kigge på mapsensoren når det nu er det som kommer ud på testeren... jeg kan bare ikke forstå hvorfor den kan køre nogle gange, og andre gange ikke... burde være knald eller fald hvis den er defekt... så det er mest for at høre om der er nogle der kender til en tilsvarende fejl, og kender til løsningen... kan måske også være tomgangsventilen eller en vakumslange der er revnet...

Gennemgår motoren i næste uge... så må vi se om det er mapsensoren, en vakumslange eller tomgangsventilen...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
lyder vel periodisk.. det kan vel også være en løs/dårlig forbindelse??

Titel:
Nyt Medlem

Tja... lige før at det er periodisk at den køre fint...

Sådan som idag fra Chr. havn til Lyngby, der gik den ud i alle på nær to kryds... og to af gangene kunne den næsten ikke trække sig selv igang... som om den kørte på en halv cylinder... :(

Men nu er der bestilt dele så den kan blive fikset i weekenden... forhåbentligt... :)

Titel:
Nyt Medlem

Sådan... Nu køre den bare...

Tryksensoren skulle bare af og blæses ren for olie... thats all... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time