Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2005, 21:59 
Hej alle

Jeg har egentlig ikke noget grund til at gøre ovenstående men dette spgs. er nu også mere for min egen nysgeringhedsskyld ;)

Nu til spøgsmålet!

Er det muligt at konvetere et LE-jetronic med LMM til et LE-jetronic med MAP???

Jeg gårudfra de ikke har samme "stigning" i spænding (LE køre da med 0-5 volt ???) kontra motorens RPM men da jeg har en PLC med AI og AO skulle det vel være muligt at programmere sig ud af det???
Men det har vel også betydning hvordan gasspjældet står?


Håber I kan forstå hvad jeg mener og måske kan komme med indput for jeg tror nu jeg vil se om det ikke kan lade sig gøre!

På forhånd tak!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2005, 22:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor hurtig er din PLC, til at opdatere disse indgange du vil bruge?

Du skal huske at du skal have lufttemp+map. map alene er ikke nok. Derudover er du tvunget ud i en omdrejningssensor, ellers bliver det kryptisk, og så er du alligevel tæt på en rigtig motorstyring, men jeg tror din plc får problemer med hastigheden.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2005, 16:00 
HenrikGM skrev:
Hvor hurtig er din PLC, til at opdatere disse indgange du vil bruge?

Du skal huske at du skal have lufttemp+map. map alene er ikke nok. Derudover er du tvunget ud i en omdrejningssensor, ellers bliver det kryptisk, og så er du alligevel tæt på en rigtig motorstyring, men jeg tror din plc får problemer med hastigheden.


Ja jeg ved ikke lige hvor hurtig den skal være men den har en scantid på 7-10ms ved "nærmest ingen program" og 10-15ms ved noget lign. det der skal til at konvetere signalet (tror jeg)

Vil det være hurtig nok??

Lufttemperatur-føleren vil jeg bibeholde enten ved montering af ny eller afinstallation af den gamle fra lmm'eren!

Hvad er prisen for det billigeste MS sæt du kan tilbyde, evt. sammelselv. (Du kan maile mig på kristianblarsen (A) hotmail dot com hvis du ikke vil ud med prisen her)

Men ellers tak for hjælpen forløbigt!!


Omdr. sensoren ville jeg tage fra hallgiveren...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2005, 04:45 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2005, 23:34
Indlæg: 25
Hej jeg har prøvet at sætte en map-sensor på et gammel le-jet pga. 4gasspjæld. le-jet kører ikke med gaspotmeter, kun kontakter! du kan sagtens køre tomgang og fuldgas,men problemerne kommer i dellast, her har ud ofte Mere vacuum end i tomgang, og dermed lavere spænding!!! LLM har rimeligt høj spænding ved dellast (selvfølgelig afhængig af rpm) Så det er ikke så ment:-/ næste problem er, hvis du tuner med hård knast,så er vacuumet meget lavt,i tomgang og dermed høj spænding..

_________________
mki


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2005, 21:56 
golfi skrev:
Hej jeg har prøvet at sætte en map-sensor på et gammel le-jet pga. 4gasspjæld. le-jet kører ikke med gaspotmeter, kun kontakter! du kan sagtens køre tomgang og fuldgas,men problemerne kommer i dellast, her har ud ofte Mere vacuum end i tomgang, og dermed lavere spænding!!! LLM har rimeligt høj spænding ved dellast (selvfølgelig afhængig af rpm) Så det er ikke så ment:-/ næste problem er, hvis du tuner med hård knast,så er vacuumet meget lavt,i tomgang og dermed høj spænding..


Okay så er det jo ikke så optimalt...

Nogen der har andre lign. erfaringer?? Evt. lmm til tps??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2005, 23:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
http://www.dbilas-dynamic.de/index.htm her kan man faktisk købe en lmm erstatning til MAP

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2005, 23:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2005, 23:34
Indlæg: 25
Hej igen

Det har jeg også prøvet. igen det kan godt køre i tomgang og fuldlast, men problemet er igen dellast. hvis spændingen er 0,6v i tomgang, kommer den ikke ret meget over 1,0v i dellast ( man rører jo faktist ikke seederen for at holde farten...) hvor imod LLM kommer faktisk ret højt op i spænding især ved høje dellast rpm. tps kører selvfølgeligt helt linier, hvor i mod LLM stiger hurtigt hvor efter den flader ud igen..

Men jeg vil da gerne høre hvis du får det til at virke :)

Hilsen golfi

_________________
mki


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2005, 17:07 
møffe skrev:
http://www.dbilas-dynamic.de/index.htm her kan man faktisk købe en lmm erstatning til MAP


Okay tak..

Men prisen er så dyr at det er billigere at købe et komplet MS system ;)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2005, 17:11 
golfi skrev:
Hej igen

Det har jeg også prøvet. igen det kan godt køre i tomgang og fuldlast, men problemet er igen dellast. hvis spændingen er 0,6v i tomgang, kommer den ikke ret meget over 1,0v i dellast ( man rører jo faktist ikke seederen for at holde farten...) hvor imod LLM kommer faktisk ret højt op i spænding især ved høje dellast rpm. tps kører selvfølgeligt helt linier, hvor i mod LLM stiger hurtigt hvor efter den flader ud igen..

Men jeg vil da gerne høre hvis du får det til at virke :)

Hilsen golfi


Okay det kan jeg godt se...
Måske skulle man prøve at logge lmm's spænding under acc. for som du siger stiger den vel rimelig voldsomt...
Gad vide om man kan lave et lign kurve ved hjælpe af noget elektronik??

men ihvertfald tak for hjælpen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2005, 10:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Der er ingen entydig sammenhæng mellem signaler fra LMM og MAP.
Du er nødt til at have andre faktorer med ind i beregningen eks. RPM, TPS o.l.

Forskellige piggy-backs (Feks. SMT6) påstår at kunne gøre dette. I praksis viser det sig tilsyneladende bare at være mere problemfyldt end det lige lyder.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team