-Pedersen- skrev:
Så kom scopet på.
Signalet fra VR på 36-1 hjulet så rigtig fornuftig ud.
Målte derefter på spark a og b ud til tændings mondulet, og pulsen var ikke helt firkantet, vedhæfter jpg som ilustration for hvad jeg så..
Efter lidt nærstudering i manualen har jeg luret på et afsnit hvor der bliver skrevet noget om at VR signalet kan være for kraftig, og fin justering med et potmeter på sensoren kan være nødvendig.

Hvis det er udgangen du har problemer med!
Hvorfor så nørkle med indgangen??
Som jeg ser din tegning, så vil modulet have mere strøm, en din udgang kan give.
Hvor stor en modstand har du monteret imellem 5v ref, og udgangen på transistoren?
Med min meget ringe viden inden for elektroniske kredsløb.
Så vil jeg mene at udgangssignalet er problemet!!
Modulet lader tændspolenerne nå den ser stel.
Og fyrer gnisten af når den ser 5 volt!
Med din stigende spænding, så er mit bud at dels er tændingstidspunktet ikke konstant over hele omdrejnings området.
Og når du så når det omdjrejnings tal, hvor den sætter ud.
Der når spændingen ikke de 5 volt på udgangen, og gnisten kommer aldrig, og benzinen antændes i den varme manifold.
Det er mit bud på hvad der sker.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html