Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 16:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2011, 16:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Angaaende dine bang bang.. Havde selv det problem med en VR sensor at kablerene lige skulle byttes rundt. saa var mit problem loest :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2011, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
-Pedersen- skrev:
Så kom scopet på.
Signalet fra VR på 36-1 hjulet så rigtig fornuftig ud.
Målte derefter på spark a og b ud til tændings mondulet, og pulsen var ikke helt firkantet, vedhæfter jpg som ilustration for hvad jeg så..

Efter lidt nærstudering i manualen har jeg luret på et afsnit hvor der bliver skrevet noget om at VR signalet kan være for kraftig, og fin justering med et potmeter på sensoren kan være nødvendig.

:?


Hvis det er udgangen du har problemer med!
Hvorfor så nørkle med indgangen??

Som jeg ser din tegning, så vil modulet have mere strøm, en din udgang kan give.
Hvor stor en modstand har du monteret imellem 5v ref, og udgangen på transistoren?

Med min meget ringe viden inden for elektroniske kredsløb.
Så vil jeg mene at udgangssignalet er problemet!!

Modulet lader tændspolenerne nå den ser stel.
Og fyrer gnisten af når den ser 5 volt!
Med din stigende spænding, så er mit bud at dels er tændingstidspunktet ikke konstant over hele omdrejnings området.
Og når du så når det omdjrejnings tal, hvor den sætter ud.
Der når spændingen ikke de 5 volt på udgangen, og gnisten kommer aldrig, og benzinen antændes i den varme manifold.

Det er mit bud på hvad der sker.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2011, 20:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Spændene.

Jeg må være dig svar skyldig.
Jeg har aldrig skænket det en tanke.
Boksen blev indkøbt færdig samlet, så den modstand har jeg ikke kendskab til..

Kunne det evt tænkes at jeg er i gang med at overbelaste min vref ?
Tænker på om fx et defekt gasspjælds potentiometer ville kunne trække meget effekt på den konto ?

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2011, 20:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jakobsen skrev:
Angaaende dine bang bang.. Havde selv det problem med en VR sensor at kablerene lige skulle byttes rundt. saa var mit problem loest :wink:


Bytter jeg rundt vil bilen slet ikke køre.

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2011, 16:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En defekt gasspjælds sensor, er meget enkelt at kontrollere.
Træk sensoren af stikket, og kig på scopet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2011, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Databladet for et 4 kanals tændings modul, af fabrikatet Bosch
Findes her.
http://www.bosch-motorsport.com/en-US/l ... 227531.pdf

specefikationen siger imellem 10 og 20 mAmp, for at det virker.
Der er faktisk vist en driver kreds der er nødvendig.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2011, 20:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Det glæder mig at du poster det Morten.
Lidt nyt i sagen er at efter hele aftenen i går gik med at tumle, med en defekt hall sensor. Besluttede jeg i dag at ringe til producenten af boksen og høre hans mening om dette sluttrin og hans MS boks.

Han var slet ikke vider begejstret for det modul. Det ville aldrig komme til at fungere med hans styrring dels grundet af spoles lave OHM værdi. Og når dyserne nåede en højere åbnings tid ville dette virkelig give problemer.

Jeg havde 3 muligheder.
Enten lave et transistor kredsløb før modulet.
Eller trække modulet helt ind ved siden af boksen og give den det samme stelpunkt.
Eller 2 ældre typer sluttrin

Har prøvet at flytte modulet tilbage, pulsen er nu en del bedre dog stadig "stigende". Havde derefter lige scoopet på vr sensoren, hvorefter bílen trak 2 test træk uden en forkert prut ?

Derefter igen udsættere.
Må have luret på de transistor kredsløb.

BCX 58 er hvad jeg kan se et siemens komponet. Ikke til at opdrive på 1 dag.

Har kigget efter BIP373 dog vil der gå nogle dage i levering.
Nogle der ligger inde med stumper ?

Mvh

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2011, 15:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Så fik jeg lavet transistor kredsløbet.
Brugte ganske almindelige BC54 transistore.
Spark output invertet = NO så spillede det.
Pulsen fra megasquirten er helt firkantet nu, dog er den stadig stigende på den anden side af transistorene
mvh

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Senest rettet af -Pedersen- 01 jul 2011, 16:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2011, 16:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Super du fik det til at spille som det skulle :rock:

Hvilken MS boks er der brugt ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2011, 18:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jakobsen skrev:
Super du fik det til at spille som det skulle :rock:

Hvilken MS boks er der brugt ?


Nja ved ikke om det kom til at spille alligevel, flyttede vist bare problemet.
Bilens køre dog lidt bedre, med knap så mange udsættere. Ved en dwell på omkring de 3.5.
Har overvejet at prøve en midre modstand på vref.

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team