Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det står også i http://www.msextra.com/manuals/Download ... ctions.doc :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Jesper H skrev:

Jep det kan jeg se.
Men ville du bruge option A eller Option B?
For ved Option A skal jeg tage printet ud og lave noget for at den går i Bootloader Mode.

Ved Option B skal jeg ikke skille boksen ad. Men skal bruge et program der kaldes download-firmware.bat
www.extraefi.co.uk har i deres software MS1-Extra 029y4 Code til deres bokse. Men det er jo ikke helt det samme som jeg bruger. Skal jeg bare bare rykke de filer over som jeg skal bruge?

Fuck man føler sig lidt dum :roll: Vil bare ikke lave for meget kuk i det.. Men vil gerne det meste selv :reading:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Plejer at bruge options B.

Henrik skriver: "Du kan se det i den folder der ligger på dit skrivebord. Der er al kildekode,al software, alle temperaturkorrektionstabeller, kort sagt alt. "
Mon den ikke ligger der et sted :) Den skal være der, også selvom du kører med en ældre kode :)

Titel:
Moderator

Jesper H skrev:

Henrik skriver: "Du kan se det i den folder der ligger på dit skrivebord. Der er al kildekode,al software, alle temperaturkorrektionstabeller, kort sagt alt. "
Mon den ikke ligger der et sted :) Den skal være der, også selvom du kører med en ældre kode :)

Den med den "ældre" code....I MS verdenen er det ikke nødvendigvist sådan at fordi noget er nyere, så er det også bedre. Masser af gange har nyere coder været mindre godt afluset end de lidt ældre. Af PRÆCIST den grund råder jeg _ALDRIGT_ nybegyndere til at nosse rundt med en spritny code. Hvis man falder for "min code er nyere end din" nede på tanken, så har jeg ingen interesse i at forklare det anderledes. Hvis folk kan fortælle mig hvad den nye code kan bedre og hvad der er løst og ikke løst, så tager vi det op til debat igen.

Yep, du har nemligt ret, det er der det hele. Alt det surfen rundt på nettet har gjort en del forvirret kan jeg se på det hele!

Kopier dine temperaturfaktoirfiler til dit SRC bibliotek(sikkerhedskopier hvis du en dag vil tilbage igen)
Klik på compile
Kopier den nye s.19 fil
Læg den ind i 029 mappen (gå 1 niveau op)
Klik download firmware.

6 punkter, når termfaktorfilerne er lavet tager det ungefær 5minutter incl uploaded af firmwaren.

Er lige vendt hjem efter opstart af en 27liter stor motor, med 24x lavohmsdyser(uden formodstande :lusket: ) 24 tændrør, 12 MSD dobbeltspoler, 2x bosch 044 pumper(der er meget for små), og hele fejemøget kører wasted spark på V12 på en MS præcist magen til needspeeds, incl software og firmware.

Og hvis nogen er i tvivl: Det lyder federe end jeg kan finde ord der passer til at beskrive!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:

Den med den "ældre" code....I MS verdenen er det ikke nødvendigvist sådan at fordi noget er nyere, så er det også bedre. Masser af gange har nyere coder været mindre godt afluset end de lidt ældre. Af PRÆCIST den grund råder jeg _ALDRIGT_ nybegyndere til at nosse rundt med en spritny code. Hvis man falder for "min code er nyere end din" nede på tanken, så har jeg ingen interesse i at forklare det anderledes. Hvis folk kan fortælle mig hvad den nye code kan bedre og hvad der er løst og ikke løst, så tager vi det op til debat igen.

Yep, du har nemligt ret, det er der det hele. Alt det surfen rundt på nettet har gjort en del forvirret kan jeg se på det hele!

Kopier dine temperaturfaktoirfiler til dit SRC bibliotek(sikkerhedskopier hvis du en dag vil tilbage igen)
Klik på compile
Kopier den nye s.19 fil
Læg den ind i 029 mappen (gå 1 niveau op)
Klik download firmware.

6 punkter, når termfaktorfilerne er lavet tager det ungefær 5minutter incl uploaded af firmwaren.

Er lige vendt hjem efter opstart af en 27liter stor motor, med 24x lavohmsdyser(uden formodstande :lusket: ) 24 tændrør, 12 MSD dobbeltspoler, 2x bosch 044 pumper(der er meget for små), og hele fejemøget kører wasted spark på V12 på en MS præcist magen til needspeeds, incl software og firmware.

Og hvis nogen er i tvivl: Det lyder federe end jeg kan finde ord der passer til at beskrive!

Så har jeg fundet de mapper og filer. Har rodet rundt i noget andet. :damn:
Må se om det lykkes næste gang jeg kommer i værkstedet.

At søge rundt på nettet har ihvertfald givet mere forvirring end gavn. Ihvertfald for en nybegynder som mig.

Jeg siger endnu en gang tak :mrgreen:

Ang. 27 liters motor, så lyder det som en motor der kan vække en hel landsby med "sød" musik :lusket:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Ang. 27 liters motoren. Er det nødgeneratoren der står ude i baghuset eller hur? Fortæl fortæl..

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Moderator

JBO skrev:
Ang. 27 liters motoren. Er det nødgeneratoren der står ude i baghuset eller hur? Fortæl fortæl..

Der kommer mere om den senere, incl videoklip af selve opstarten og billeder. Lidt tålmodighed... :popcorn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det glæder vi os til 8)

I mellemtiden vil jeg så gå og undre mig over, hvorhenne man bruger en tændrørs-motor i denne størrelse.
Det eneste jeg lige kan komme på er nogle af de Dorman naturgasmotorer, der står rundt omkring på større gartnerier. Man har brugt dem som kraftvarmeværker, men alder og gaspriser har vist pensioneret langt de fleste.

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
HenrikGM skrev:
Hp Ae86 skrev:
tror næsten det er fordi du har den samme kode som mig mener den hedder 29q og er vidst en gammel kode...kan nemlig heller ikke få min Megatune til at arbejde ortenligt sammen med min :S og den er også fra Henrik, tror dog en opdatering af boksen eller en anden Megatune vil hjælpe, men er dog ikke sikker :/

Opsætningsproblem af din PC, 99% sikkert. Coden er ikke problemet.

hvordan ændre jeg det så det dur? det er noget være hundmoue : /

Titel:
Senior Medlem

har du fået installeret de usb drivere rigtigt hvis du bruger sådan en konverter...

prøv at søge lidt efter se bla.

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=10

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=13120

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time