Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 08:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Okay det er er bedere svar end ingen svar :wink:

Har du brugt denne før http://www.vwsonline.co.uk/car_parts_br ... 3-alt.html

Den har et stort kontakt flade eller magnet godt skidt ??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har som sagt allerede det 2-tands - og det virker på sin vis fint i sig selv hvad angår signal osv. - men jeg har lidt mindre tiltro til min fordeler som sagt.

Men jeg prøver lige at visualisere mig et 12-1 tands, og prøver at vurdere om jeg kan lave det i hånden. Jeg har heldigvis en rimelig diameter jeg skal op på, så det giver lidt mere plads til "grovfilen".

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Henrik hvilken VR sensor ville du væge, altså til et 36-1 setup

Jeg har haft fint resultat med en Vr sensor fra en bmw e30 325i årg 87> med m20b25 motor.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Wildert skrev:
Jeg har som sagt allerede det 2-tands - og det virker på sin vis fint i sig selv hvad angår signal osv. - men jeg har lidt mindre tiltro til min fordeler som sagt.

Men jeg prøver lige at visualisere mig et 12-1 tands, og prøver at vurdere om jeg kan lave det i hånden. Jeg har heldigvis en rimelig diameter jeg skal op på, så det giver lidt mere plads til "grovfilen".

en stål lineal, en ridsse-pen og en vinkel er vejen frem, hvis det skal være super får du det lige rettet af i en drejebænk.

Titel:
Mester Medlem

Drejebænk har jeg - så at rette af er ingen sag (gjorde jeg også med mit 2-tands).

Anden ide: Min tid er lidt for kostbar til at stå og bruge timer på at lave det 12-1 i hånden, og at købe et er ikke sådan lige til så vidt jeg kan se.

Men er tandprofilen ok på et 36-1, og så fjerne tænder på det? Tænker at HenrikGM kan give et hurtigt svar på dette?

Kværnen snurrer til 7500 rpm - så det skal i hvert fald række til 8000 for at have lidt "elastik".

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Krumtapssensor kan du købe her, det er en "Hall"sensor. Så den kan sættes direkte til megasquirt boxen.

http://www.refako.dk/product_info.php?c ... 1598335168

Et 36-1 triggerhjul kan købes her fra. De har i forskellige størrelser.
Det kommer fra England, så ingen told og moms.

http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d5.html

Denne tændspole kan anbefales til wastedspark, da der er indbygget tændingsmodul.

http://www.refako.dk/product_info.php?c ... 9228411779

Krumtapssensor og tændspole kan sikkert købes billiger andre steder. Med disse ting sku du meget gerne være godt kørende.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem

http://www.turbomotor.dk/contents/da/d11.html

Tilpasses på orginale remskive, ret hurtig og nem.

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
Drejebænk har jeg - så at rette af er ingen sag (gjorde jeg også med mit 2-tands).

Anden ide: Min tid er lidt for kostbar til at stå og bruge timer på at lave det 12-1 i hånden, og at købe et er ikke sådan lige til så vidt jeg kan se.

Men er tandprofilen ok på et 36-1, og så fjerne tænder på det? Tænker at HenrikGM kan give et hurtigt svar på dette?

Kværnen snurrer til 7500 rpm - så det skal i hvert fald række til 8000 for at have lidt "elastik".

Hvis du har drejebænk;

Tag std 36 tandshjul.

Fjern de overflødige tænder til det tandtal du vil have.
Tænderne bliver spidse, men kan drejes af til lidt bredere profil.

DIY er at fylde tænderne op med CO2eren, 11x af slagsen og fjerne resten med vinkelsliberen.
Drejebænk til at rette den af. Så får du lidt bredere tænder, dvs mindre hys sensor ifht afstand osv....

mange muligheder.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

@JBO:

Jeg har allerede sensor (Honeywell GT1 - og har beslag und alles da jeg har kørt med den i flere år), jeg har tændspole til DIS (Peugeot/Citroen fætter - noget Bosch værk) og Bosch dobbeltspole modul med indbygget dwell styring.

Så det er sådan set bare den bedste løsning til triggerhjulet jeg er efter. Jeg har tidligere forsøgt at byggge Kreidler-hjul på, men det gik sgu' i hegnet.

Og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke skide smart med 36-1 til GT1-sensoren, så det skipper jeg.

@HenrikGM:
Jeg vil lige overveje den med at fylde tænderne ud.

Og ellers har jeg lige fundet en tegning af et 12-1 hjul med nogle gode "lange" (mange grader så at sige) tænder. Den vil jeg kunne printe i en given skalering, lime på jernplade, og så skulle det være muligt at gå til den med stiksav, fil, osv. - virker nooogenlunde overskueligt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
@JBO:

Jeg har allerede sensor (Honeywell GT1 - og har beslag und alles da jeg har kørt med den i flere år), jeg har tændspole til DIS (Peugeot/Citroen fætter - noget Bosch værk) og Bosch dobbeltspole modul med indbygget dwell styring.

Så det er sådan set bare den bedste løsning til triggerhjulet jeg er efter. Jeg har tidligere forsøgt at byggge Kreidler-hjul på, men det gik sgu' i hegnet.

Og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke skide smart med 36-1 til GT1-sensoren, så det skipper jeg.

@HenrikGM:
Jeg vil lige overveje den med at fylde tænderne ud.

Og ellers har jeg lige fundet en tegning af et 12-1 hjul med nogle gode "lange" (mange grader så at sige) tænder. Den vil jeg kunne printe i en given skalering, lime på jernplade, og så skulle det være muligt at gå til den med stiksav, fil, osv. - virker nooogenlunde overskueligt.

dit tidligere tandhjulsforsøg kan godt lade sig gøre. Kørte 36-1 på volvoen med netop de dele uden problemer.

Men det er rigtigt at mange har haft problemer med triggerhjulet. Rigtigt tit med at få det sadt på, og ligeså tit med at få sensoren til at siddefast.
Helt galt går det så når det er sadt skævt på, og det bliver drejet af så det løber. Så er tænderne nemligt ikke længere lige lange, dvs triggerloggen bølger.
Tand-hul forholdet er ikke helt tosset på et kædehjul.

Men den er mere tilgivende en dårlig montage hvis man fylder hullerne ud, og laver den 12-1. Så skal det være noget rigtigt lort for at det ikke virker.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time