Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 01:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2006, 22:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
- Fordi den rent faktisk er over 100 i VE (IKKE SANSYNLIGT).

- Forkert angivet motor volumen (NOK IKKE).

- Dyser er mindre end man tror og der ved "forkert" angivet (DET ER SET FØR).

- Benzin trykket er ikke korrekt. For lavt (IKKE UTÆNKELIGT).

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 01:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
:D

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Senest rettet af K-FINN 22 jul 2006, 10:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 07:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Brian SPC skrev:
Jeg forstår heller ikke hvorfor at jeg skal helt op over 100 i fuel, jeg kører med 418cc dyser og kun med 0.7bar tryk, her i aftes justerede jeg lidt og jeg skulle helt op på 145 i fuel når den kører fuld tryk og over 3600-6000rpm, er det normalt at man skal så højt op i værdi ?
Jeg justere den ind så den ligger med 3 hvide prikker i toppen jeg mener at den værdi er vist ca 0.90v altså lidt til den fede side.

Jeg har ikke fået set på tændingen endnu, roder stadig lidt med fuel table.

Nogen gode råd ??


Drop NB sonden, da det er umuligt at få noget fornuftigt ud af denne.
Køb-lån-stjæl en WB løsning, da den vil give dig svar på mange spørgsmål.
Og en motor der kører meget bedre.

Hvis dit benzinsystem virker korrekt, så er 145 i VE tabellen meget højt.
og du er med garenti over 100% i DC, hvilket er meget skidt.
Med 440 ml/min dyser har jeg 96 i Ve som maks ved 220 kpa.
Og en AFR på omkring de 11.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 10:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
jeg er selv meget glad for min lc-1 som jeg købte i tyskland (den der linkes til her på siden www.lm-1.com).
Det bedste tunings værktøj jeg nogen sinde her investeret i.
og 0.9 volt på en NB sonde det kan jo være hvadsomhelst det eneste man ved er at det er fedt.
køb sådan en det vil du ikke fortryde.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 13:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Ja det bliver jeg vist nødtil at investere i, det giver jo både en præsis måling og så åbner det også for lidt andre ting i MS, b.l.a AFR. Det må blive næste måneds investering.
Det kan jo være at grunden til at den prutter lidt i det når man accellerer er fordi at den får rigeligt med bens, men jeg tør bare ikke skrue ned for det så længe min NB sonde siger at den skal stå der. Så hellere rigeligt med bens :wink:

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 13:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Havneren skrev:
- Fordi den rent faktisk er over 100 i VE (IKKE SANSYNLIGT).

- Forkert angivet motor volumen (NOK IKKE).

- Dyser er mindre end man tror og der ved "forkert" angivet (DET ER SET FØR).

- Benzin trykket er ikke korrekt. For lavt (IKKE UTÆNKELIGT).

V/h Chr


Moteren cc er angivet til 2000, den er vist 1984

Dyserne er helt nye Bosch fra NordicTurbo

Helt ny bensintrykregulator sat til 3bar, ur i kabine siger også 3bar.

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvornår viser det ud 3 bar? Vel ikke hele tiden, i så fald er der slange problemer... Det ville forklare en del.

Er det bosch dyser? Har de et nummer?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 21:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Det er Bosch dyser, de har nr 0280 150 559 og skulle meget gerne være 418ml.

Jeg har 2 målere en til kabinen som måler lige før dysebroen, og så har jeg en indbygget i min trykregulator som sidder efter dysebroen og de siger begge to, 3bar.

Jeg har ikke monteret vacumslange på min bensintrykregulator, da jeg mente at det var bedre med en ens tryk hele tiden... eller er jeg helt skævt på den der ? :?:
Jeg prøver at montere vacumslangen i morgen, der skal jeg ud og trimme den lidt igen. Skulle meget gerne have styr på den til d. 19.08 hvor vi vel er nogle stykker herinde som skal ned og give den gas i vandel. :)

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2006, 22:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Brian SPC skrev:
Jeg har ikke monteret vacumslange på min bensintrykregulator, da jeg mente at det var bedre med en ens tryk hele tiden... eller er jeg helt skævt på den der ? :?:


Hehehe... Citat havneren, "Vel ikke hele tiden, i så fald er der slange problemer... Det ville forklare en del. "

Hvis du ikke har din vacumslange på - Så har du forklaringen der og ganske logisk er den endda.

Regulatoren er der jo netop for at holde trykFORSKELLEN over dyserne ens hele tiden (Altså trykforskellen mellem trykket i mannifolden og i fuelrailen). Dette gør at benzinen i dyserne oplever det samme trykfald ud gennem dysen uanset om du kører i tryk eller sug. Dvs. dysernes kapasitet er altså konstant - Det er de jo ikke nu hvor du ikke har slangen på.
Det du nu gør bevirker, at dine dyser kan levere mindre og mindre benzin efterhånden som ladetrykket stiger. Det kompensere du så for ved at øge din VE værdi uforholdsmæssigt meget.

Så ja... Du er helt skævt på den lige pt - Men det bliver nok bedre i morgen så :)

Du kan godt se frem til at skulle køre det hele ind igen i øvrigt. Det har jo også stor indflydelse i tomgang og dellast. Kun omkring 100kpa burde du ikke skulle rette noget.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2006, 19:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Fik monteret slangen på min bensintryksregulator, og kørte så en tur i den bagefter, og nu får den rigeligt med bensin, og alt skal mappes om :wink: . Har justeret den i tomgang til 3bar, når man så giver lidt gas går den op på ca 3.5bar, det er vel som det skal være :?:

Jeg har kørt og justeret en smule idag og jeg ligger nu som max på 105 i fuel, og jeg tror endda at det er lige rigeligt måske, så nu skal jeg bare og rulle nogle timer med labtoppen så kører den snart perfekt.
Fik lige installeret MegaLogViewer det er sgu smart når man skal se data igennem, før brugte jeg Exel og det var lidt forvirrende :shock:

Har vedhæftet den nyeste VE Fuel table og så lige et billed af motoren, se lige den fine slange på min bensregulator :wink:


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Nyeste efter 30min justering
fuel-table.JPG
fuel-table.JPG [ 154.65 KiB | Vist 2515 gange ]
Filkommentar: Min maskine, mangler kun lidt powerwrap til at tage varmen
Motor.JPG
Motor.JPG [ 219.63 KiB | Vist 2518 gange ]

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team