Johan O R skrev:
Tak for snakken igår HenrikGM (selv om min kæreste hellere syntes jeg skulle spise
)
Ville det være en ide at måle hvor varm bilen skulle være før koldstarts dyssen blev deaktiveret og eksempelvis hvor meget den sprøjter når man starter, og hvor tændingen står.
Ville 'det lette MSnS programmeringen så man ikke skal sjusse sig frem så meget. for nu starter den bare man kigger på nøglen..
Selve udkoblings temperaturen står på thermo kontaktrn , der normalt er monteret i topstykket.
Og nej jeg tror ikke det gør det nemmere.
Da koldstarts dysen som regel sidder ved gasspjældet og giver langt mere benzin end MS har brug for.
Hvis man skulde gå videnskabeligt til værks, så burde man måle dysetiderne ved start, og lægge ca 10% af koldstarts dysens kapacitet til.
Og dette skal måles over et bredt temperatur område.
Der efter skal det omregnes til ms start program, og event andre dyser
Intet sindsygt kompliceret, men det tager nok længere tid. end at prøve sig frem.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html