Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2005, 22:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Johan O R skrev:
Takker for det oplysende svar..
Kan der tilsluttes banke sensor til MS forresten??

MVH
Johan O R


ja, det kan der, men det er typiskt noget af en opgave at få til at virke tilfredsstillende.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 12:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Tak for snakken igår HenrikGM (selv om min kæreste hellere syntes jeg skulle spise :lol: )

Ville det være en ide at måle hvor varm bilen skulle være før koldstarts dyssen blev deaktiveret og eksempelvis hvor meget den sprøjter når man starter, og hvor tændingen står.
Ville 'det lette MSnS programmeringen så man ikke skal sjusse sig frem så meget. for nu starter den bare man kigger på nøglen..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 12:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Så fandt jeg diagrammet over ben-forbindelserene på Celicaen.
Har læst at flere har brugt det orginale ledningsnet uden problemer, så det bliver nok løsningen..

Det ben som hedder stoplights og waringlights, er det ikke bare et relæ som sørger for fast spænding, når man slukker bilen. Og det modsatte med frontlights og defogger..


Vedhæftede filer:
ST165ECUdiagram.jpg
ST165ECUdiagram.jpg [ 120.8 KiB | Vist 2437 gange ]

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 13:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Johan O R skrev:
Tak for snakken igår HenrikGM (selv om min kæreste hellere syntes jeg skulle spise :lol: )

Ville det være en ide at måle hvor varm bilen skulle være før koldstarts dyssen blev deaktiveret og eksempelvis hvor meget den sprøjter når man starter, og hvor tændingen står.
Ville 'det lette MSnS programmeringen så man ikke skal sjusse sig frem så meget. for nu starter den bare man kigger på nøglen..


Selve udkoblings temperaturen står på thermo kontaktrn , der normalt er monteret i topstykket.
Og nej jeg tror ikke det gør det nemmere.
Da koldstarts dysen som regel sidder ved gasspjældet og giver langt mere benzin end MS har brug for.
Hvis man skulde gå videnskabeligt til værks, så burde man måle dysetiderne ved start, og lægge ca 10% af koldstarts dysens kapacitet til.
Og dette skal måles over et bredt temperatur område.
Der efter skal det omregnes til ms start program, og event andre dyser
Intet sindsygt kompliceret, men det tager nok længere tid. end at prøve sig frem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 13:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Johan O R skrev:
Så fandt jeg diagrammet over ben-forbindelserene på Celicaen.
Har læst at flere har brugt det orginale ledningsnet uden problemer, så det bliver nok løsningen..

Det ben som hedder stoplights og waringlights, er det ikke bare et relæ som sørger for fast spænding, når man slukker bilen. Og det modsatte med frontlights og defogger..

Stoplyset er nok en indgang der skal forhindre dig i at få fuldt udbytte af turbotrykket ved venstre fods bremsning.
Saab har det også på deres sidste APC bokse.
LYS- elbagrude- ac er også en indgang der fortæller ECU en at der er kommet ekstra belastning på motoren, og dermed kan skifte til et andet tomgangs program.
Warninglights er rimeligt sikkert en udgang der tænder en pære hvis der er noget der ikke virker.
Men uden et komplet ledningsdiagram er det svært at sige med 100% sikkerhed.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 13:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Ja der kan man bare se jeg troede lige jeg var så klog :?
Kan du så måske have en ide om hvad det er der klikke når man lige røre koblingen (jep et relæ :lol: ) men til hvad? kan det måske også være for at sænke lade trykket så ikke man brænder koblingen af? hvis man "filer" med ladetryk.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 13:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Johan O R skrev:
Ja der kan man bare se jeg troede lige jeg var så klog :?
Kan du så måske have en ide om hvad det er der klikke når man lige røre koblingen (jep et relæ :lol: ) men til hvad? kan det måske også være for at sænke lade trykket så ikke man brænder koblingen af? hvis man "filer" med ladetryk.


Som jeg skrev.
Men uden et komplet ledningsdiagram er det svært at sige med 100% sikkerhed.

Det samme gælder det næste svar.
Det er temligt sikkert et relæ der kobler cruise controlen fra.
Men det er et rent gæt da der rigtigt mange forsellige måder at konstruere en bil på.

Og da jeg ikke kender modellen, og kun har et grundlæggende kendskab til de forskellige funktioner.
er det umuligt at give et 100% svar uden flere oplysninger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005, 13:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Johan O R skrev:
Tak for snakken igår HenrikGM (selv om min kæreste hellere syntes jeg skulle spise :lol: )

..


Ja, jeg kunne godt høre hun viste tænder i baggrunden.... :shock:

8)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team