Hej Folkens
Jeg har været ved at arbejde lidt videre med min MS.
I den forbindelse har jeg haft min tændingspistol på, for at sikre at tingene nu også stod rigtigt. Jeg opdagede da, at den ikke blinkede 100% taktfast.
Det fik mig til at undres. Så jeg lavede en log, for at undersøge hvorledes signalerne så ud.
Det skal dog siges at det ikke just er verdens dyreste tændingspistol, så det kan også være denne som viser forkert.
Jeg synes ikke at kunne se nogle store spikes.
Men hvor stabilt skal signalerne ligge, eks rpm?
Mit signal fra lambdaén er det signal som svinger mest.
Jeg har forsøgt at uploade logen men den er åbenbart for stor. Den er 285kb, og maks er 256kb...øv...
Dernæst undres jeg over den megen vand der kommer ud af udstødningen under opstart. Der dannes naturligvis vand ved forbrændingen. Men kan det virkelig passe at det ikke gå på dampform ved forbrændingen?
Mellem header og turbinehuset bobbler det med vand så længe systemet er kold. Dette må jo skyldes utæted, men når det er varmt kommer der ikke nogen bobler. Er det fordi tingene har udvidet sig på pga. varmen så det er blevet tæt, eller er det bare fordi vandet er gået på dampform?
Jeg har jo ikke lyst til at miste energi førend det kommer til turbinehuset.
Så jeg må lige tænkeboks med hvad jeg gør. Der er allerede monteret en kobberpakning.
Men jeg har desværre ikke udstyr til at kunne lave en præcis planslibning af flangen.
Så det kan være jeg skal prøve med en anden model pakning, og håbe dette kan løse mit problem.