Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2010, 17:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hej Folkens

Jeg har været ved at arbejde lidt videre med min MS.

I den forbindelse har jeg haft min tændingspistol på, for at sikre at tingene nu også stod rigtigt. Jeg opdagede da, at den ikke blinkede 100% taktfast.
Det fik mig til at undres. Så jeg lavede en log, for at undersøge hvorledes signalerne så ud.
Det skal dog siges at det ikke just er verdens dyreste tændingspistol, så det kan også være denne som viser forkert.

Jeg synes ikke at kunne se nogle store spikes.
Men hvor stabilt skal signalerne ligge, eks rpm?

Mit signal fra lambdaén er det signal som svinger mest.

Billede
Billede
Jeg har forsøgt at uploade logen men den er åbenbart for stor. Den er 285kb, og maks er 256kb...øv...

Dernæst undres jeg over den megen vand der kommer ud af udstødningen under opstart. Der dannes naturligvis vand ved forbrændingen. Men kan det virkelig passe at det ikke gå på dampform ved forbrændingen?
Mellem header og turbinehuset bobbler det med vand så længe systemet er kold. Dette må jo skyldes utæted, men når det er varmt kommer der ikke nogen bobler. Er det fordi tingene har udvidet sig på pga. varmen så det er blevet tæt, eller er det bare fordi vandet er gået på dampform?

Billede
Billede

Jeg har jo ikke lyst til at miste energi førend det kommer til turbinehuset.
Så jeg må lige tænkeboks med hvad jeg gør. Der er allerede monteret en kobberpakning.
Men jeg har desværre ikke udstyr til at kunne lave en præcis planslibning af flangen.
Så det kan være jeg skal prøve med en anden model pakning, og håbe dette kan løse mit problem.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2010, 20:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mht. vand i udstødningen.
Så er det meget normalt på biler der ikke kører ofte, eller mange korte turer.

Skidtet når aldrig at blive ordentligt varmt.
Og tit kan man høre vandet koge i lyddæmperne, efter en kort tur.

Men utætheden ved flanchen er et problem.

Og desværre er billederne for små, til at kunne læse noget fornuftigt ud af dem.

Programmet har en funktion, så ledes at den kun tager billededet af værdierne, og man behøver ikke at kopiere hele skærmen.
Den ligger under files, og hedder
save graph as!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2010, 21:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Så har jeg fået taget nogle nye billeder.

Men der mangler man jo infoén i bunden.

Vedr. utætheden ved flangen, vil jeg forsøge at finden en løsning i morgen.


Vedhæftede filer:
log1.png
log1.png [ 18.52 KiB | Vist 7012 gange ]
log2.png
log2.png [ 20.64 KiB | Vist 7005 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2010, 07:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
De grafer ligner til forveksling mine - har kørt i 6-8 år uden problemer :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2010, 16:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er en tomgangs hastighed på omkring 700. omd normalt??

Jeg ville nok hæve den ca. 200 omd.
Så bliver map signalet nok mere stabilt, og lavere.
Ellers findes der løsninger rent mekanisk til at dæmpe udsvingene.

Lambdasonden udsving og manglende glimt fra tændings pistolen.
Kunne tyde på tændingsudsættere.
Men jeg ville ikke lægge for stor vægt på tændingspistolen.
Selv en proffesionel udgave, på en standart motor har udfald.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2010, 15:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Så er jeg kommet lidt videre.
Jeg har været nede ved Henrik, og få lavet noget justering.

Der fandt vi ud af at jeg havde et dårligt takthjul. Så det er jeg igang med at ændre.

Jeg ændrer mit 36-1 til et 12-1 i stedet for. I den forbindelse har jeg jo mulighed for at placere min tolvte tand hvor jeg synes.

Derfor vil jeg høre om der er en placering som er bedre end andre?

Jeg stiller mit remhjul på TDC, og derefter drejer det 60grader baglæns.
Den tand som derved står ud for min giver, er trigger A.
Hvilket tand nr. vil være bedst at vælge? Så kan jeg jo bare tælle baglæns til 12, og fjerne den.

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2010, 22:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Må jeg spørge om hvordan du har fjernet det inderste af dit kreidler hjul.
Hvad har du brugt for og få det lige osv.
Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2010, 23:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
martin høj skrev:
Må jeg spørge om hvordan du har fjernet det inderste af dit kreidler hjul.
Hvad har du brugt for og få det lige osv.
Mvh Martin


jeg drejede mit ud i en drejebænk :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2010, 06:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Ja midten blev drejet ud.
Jeg har desværre ikke selv adgang til drejebænk, så jeg har ikke fået lavet en centreringsring. Så placeringen belv gjort ved at måle en masse gange.
Det er ikke optimalt, men man må jo forsøge at klare sig med de midler man har.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2010, 07:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu har du husket at få "ram" på den tand der var hak i, ikke sandt? Altså fjernet de rigtige tænder :wink:

Du har 12tænder.
Målet er at ramme en triggervinkel på 60grader, eller så tæt på som det nu er muligt(plus/minus en del)
Hver tand er 30grader.
For at du fremadrettet har ekstra muligheder for justering, så er det et fint trick at vælge en tand lidt sent.
Hvis du vælger tand3, så hedder den 3 og 9. dvs du kan flytte 3x30grader, plus plus90/minus30. Det burde være til at ramme indenfor.

Så: TrigA er ideelt 60grader som udgangspunkt. dvs du skal have hul, 1,2,3 tænder, og den 3. tand ankommer sensoren 60grader før top.
Skulle du nu ramme helt ved siden af, så kan du flytte til tand2, eller tand4, samt ændre på dine 60grader til finpudsning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team